Gå til innhold

70cs bilder

Ranger emnet


70c

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 months later...

X2!! Kjøpte samme kamera som deg for 3 dager siden, og prøvde å knipse litt i Sachsenhausen og Ravensbrück, men hadde ikke sjans til å komme i NÆRHETEN av halvparten av dine skills (snål setning, men whatever). Både du, Moore og Hansy er en sinnsyk inspirasjon! Noen tips til linser? Hvor mye må jeg ut med for å få noe bra? Muttern kjøpte et Nikon D70S i polen, og slang på en blitz til 3000 i samme slengen. Tenkte på å gjøre det samme, men de hadde ikke en dritt til Canon der=/ Uansett, utrolig bra bilder!

 

editledit. link til mine ikke-bil-bilder. Derfor jeg ikke har postet de her;) håper det er greit for moderatorer, da dette ikke er et konkurrerende forum...

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
X2!! Kjøpte samme kamera som deg for 3 dager siden, og prøvde å knipse litt i Sachsenhausen og Ravensbrück, men hadde ikke sjans til å komme i NÆRHETEN av halvparten av dine skills (snål setning, men whatever). Både du, Moore og Hansy er en sinnsyk inspirasjon! Noen tips til linser? Hvor mye må jeg ut med for å få noe bra? Muttern kjøpte et Nikon D70S i polen, og slang på en blitz til 3000 i samme slengen. Tenkte på å gjøre det samme, men de hadde ikke en dritt til Canon der=/ Uansett, utrolig bra bilder!

 

editledit. link til mine ikke-bil-bilder. Derfor jeg ikke har postet de her;) håper det er greit for moderatorer, da dette ikke er et konkurrerende forum...

 

Artig å kunne være til inspirasjon. Føler meg fremdeles som en amatørfotograf. En linse jeg har vært veldig fornøyd med er Canons EF-S 17-85mm IS, som er en veldig grei allround-linse som erstatning for den originale 18-55mmen. Denne koster vel rundt 5000 ny, men hvis du surfer litt rundt på bruktmarkeder (feks foto.no), så kan det være du får tak i en billigere.

Jeg solgte 18-55mmen min relativt fort, og har følgende nå:

 

Canon EF-S 17-85mm IS

Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Sigma 10-20mm f/4-5.6

 

Mitt neste kjøp blir mest sannsynlig Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM.

 

Linsen jeg bruker mest er Sigma 50mmen. Det kan til tider være upraktisk med fast brennvidde (fordi man må flytte seg selv for å "zoome"), men faste linser er som oftest panserskarpe. Jeg er veldig fornøyd med denne linsen, selv om den kan jage litt i mørke og er litt treg i fokuseringen (den er en fullverdig makrolinse, så objektivet beveger seg et stykke fra standard til 1:1).

 

En Canon EF-S 17-85mm IS er et finfint objektiv å begynne med. Det er skarpere enn 18-55mmen, har større zoom og IS - bildestabilisator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår