Gå til innhold

Trenger litt hjelp med forsterkene

Ranger emnet

Mazda_Power

Anbefalte innlegg

Har 2 forsterkere, en koblet til vanlige høytalere, og en til subbene.

Har en strømkabel fra batteriet. så splittet jeg den og satte en til ledning på. sånn at d bler en Y. så har jeg 2 jordingskabler. en til hver forsterker. så ledningen som går til spilleren har jeg også koblet på den samme, sånn at det bler en Y.

Men problemet er forsterkeren til subbene slår seg på protection. den rem ledningen er sykt tynn. strøm og jord er 8mm.

Kan jeg ikke koble sånn eller er ledningene for tynne? den andre forsterkeren funker fint.

Hvorfor slår den seg på protection?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. hmm.. det høres for meg veldig ut som at det er pga at du kjører to subbber på en forsterker som bare får strøm via en 8mm2 kabel. Hva slags forsterker er det? Høres ut som den trekker all strømmen, og når da den ikke får nok, slutter den å funke - og dermed er det bare den mindre forsterkern som holder ut :)

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsterkeren som ikke vil spille er rockford fosgate, samme er subbene. den forsterkeren som funker er uscarvor. hehe. trenger ikke noe bedre til de små fronthøytalerne. rockforden er vel 300w tror eg. uscarvoren står det 500 på, men det er ikke rms'en. men de små høytalerne står det 190w på esken..vet ikke rms'en, men det stemmer nok det du sier at rockforden trenger mere strøm. håper det ihvertfall.

Glemte å si at remoten er bare koblet rett på pluss på spilleren. men har bryter på. men det har vel ikke så mye å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider