Anders_ Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Hei Har et problem med golfen min. Tror den bruker for mye olje. Skiftet olje i høst engang og helte på normal mengde..For et par dager siden blinket oljelampa, og jeg måtte nå helle på et par liter igjen. Var ikke dette utrolig tidlig å gå tom for olje på? Skiftet jo olje i høst..Ser heller ikke ut til at jeg får målt riktig oljenivå. I det oljelampa blinket viste måleren over normalt oljenivå, og den viser det samme etter at ny olje er helt på. Hva kan være galt her? Er heller ingen tegn til lekkasje.. Lurer også på en annen ting. Hva kan jeg gjøre for å stoppe tikkingen fra motoren? Prøvde som sagt å skifte olje i høst, men dette hjalp ikke noe.. Håper noen kan svare på disse spørsmålene :) Siter Metallica.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Tikking kan tyde på gåene stempelringer eller ventiltettere. Samme var det på min Golf II 1989 mod 1.8CL. Fikk aldri bytte de ventiltetterne før jeg solgte den, men kjøper sa den ble bra etter det..Dette er nok også problemet for at bilen bruker olje. Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Sjekk at du har det plast mellomstykke mellom peilepinnen og røret.....- og at det er helt. Du må ta pinnen ut å sette den inn for å være sikker på å få rett nivå ... Om du ikke ser noe lekasje noe sted å den faktisk bruker så mye må den ryke en del i eksosen ? ( blå røk ) Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwfreak Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Se om det ryker blått bak bilen.. Gjør ikke det hele tiden, men ser det tydelig om man ligger bak bilen og gir på eller bremser ned osv.. Gjør det det, kan du muligens bare bytte ventiltetninger.. De blir gamle og sprø og slipper igjennom olje.. Med det samme du gjør det kan du jo skifte ventilløftere så er du kvitt tikkingen også om det ikke går bort ved oljebytte... Har gjort akkurat det samme på min gamle og den brukte ikke en dråpe olje nesten og tikket aldri mere.. :) (krever litt verktøy for å bytte de tetningene) Siter x Jetta 1.8 84 mod. A4 1.8T 95 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg