Koffe Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 Hei! Jeg driver nå og bygger kasse til mitt Pioneer element, i 19mm MDF med dobbel front og skråvegg bak. Har lest litt rundt og funnet mye rart man kan dempe denne kassen med, men hva vil dere anbefale? Jeg har brukt glava før med nogenlunde suksess. Benyttet det fordi jeg får det til en meget gunstig pris. Siden dette er en dB-drag kasse er klart det viktigste at det spiller høyt, men vil ha litt sq til turen opp og ned til rudskogen også:P Takk for hjelp :) Siter 2x Stroker 15" - 138,4 dB Pioneer TS-W5000SPL - xxx,x dB Ma audio HC 4002 - 4000W RMS @ 1Ohm 14,4V Student - 3. år Elektroingeniør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 Hei! Jeg driver nå og bygger kasse til mitt Pioneer element, i 19mm MDF med dobbel front og skråvegg bak. Har lest litt rundt og funnet mye rart man kan dempe denne kassen med, men hva vil dere anbefale? Jeg har brukt glava før med nogenlunde suksess. Benyttet det fordi jeg får det til en meget gunstig pris. Siden dette er en dB-drag kasse er klart det viktigste at det spiller høyt, men vil ha litt sq til turen opp og ned til rudskogen også:P Takk for hjelp :) Bygger du kassa riktig skal det ikke være nødvendig med demping, men om det er en portet kasse skal du hvertfall ikke bruke glava. Da får du heller kjøpe pose med bomull eller skru fast noen plater med eggpapp inni der, vel og merke ikke så bra om du også skal bruke kassa til dB-drag.. Skal kanskje bygge kasse til min ts-w5000spl i dag da :) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Bygger du kassa riktig skal det ikke være nødvendig med demping, men om det er en portet kasse skal du hvertfall ikke bruke glava.Da får du heller kjøpe pose med bomull eller skru fast noen plater med eggpapp inni der, vel og merke ikke så bra om du også skal bruke kassa til dB-drag.. Skal kanskje bygge kasse til min ts-w5000spl i dag da :) Hvorfor skal man ikke bruke glava til å dempe med? :) Er det hørbar forskjell for en vanlig dødelig mellom f.eks glava, steinull, og saueull? Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 problemet med glava og ventilerte kasser er alt glasstøvet som vil fly rundt i bilen, og dette vil man puste inn... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 problemet med glava og ventilerte kasser er alt glasstøvet som vil fly rundt i bilen, og dette vil man puste inn... nemlig :) og det skal jeg love deg at setter sine spor i helsa etterhvert. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koffe Skrevet Januar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Hehe, sant. Det har jeg ikke tenkt på! Har hatt 2 porta glavadempede kasser før, men heldigvis var det tett mellom bagrasjerommet og kupeen. Hvor selger de eggekartong? Har sett på biltema og clas, men fant ikke noe. Siter 2x Stroker 15" - 138,4 dB Pioneer TS-W5000SPL - xxx,x dB Ma audio HC 4002 - 4000W RMS @ 1Ohm 14,4V Student - 3. år Elektroingeniør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 ull vil jeg si er det beste egentlig. og det selger de fleste tror jeg. i allefall ljudia selder det for en ganske rimlig pris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 nemlig :) og det skal jeg love deg at setter sine spor i helsa etterhvert. fikk du bygd noe? vært morro å se dette beistet i kasse ;) har jo dett den boomcar kassa med plexi da men ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 For å sette det litt på spissen, Rema, Rimi, Coop, Ica, Meny, osv osv Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 fikk du bygd noe? vært morro å se dette beistet i kasse ;) har jo dett den boomcar kassa med plexi da men ;) Har ikke fått bygget kasse nei, har som vanlig alt for mye å gjøre hehe.. Men skal til oslo til helgen så må jo nesten få litt trøkk i bilen innen den tid, men skal også få rettet opp igjen førerdøra og byttet bremser foran, så får se om tiden strekker til.. Da skal jeg igjen bygge kassen med webcam som jeg gjorde i 2003, så da kan de som synes det er utstyrtelig moro se meg bygge subkasse :popcorn Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Har ikke fått bygget kasse nei, har som vanlig alt for mye å gjøre hehe.. Men skal til oslo til helgen så må jo nesten få litt trøkk i bilen innen den tid, men skal også få rettet opp igjen førerdøra og byttet bremser foran, så får se om tiden strekker til.. Da skal jeg igjen bygge kassen med webcam som jeg gjorde i 2003, så da kan de som synes det er utstyrtelig moro se meg bygge subkasse :popcorn ja takk! Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg