Gå til innhold

Kjørte på rådyr i natt, Fredag den 13

Ranger emnet


Flasher

Anbefalte innlegg

På vei til Våler, på haslemoen, rett før dere kommer dit.. Det vet sikkert de fleste bilfrelste hvor er.. Jeg holder vel ca 90kmt, og der ser jeg plutselig ett rådyr kommer fra høyre side.. Fikk vel ikke stor tid til å tenke, men jeg bremset i allefall ikke, bare svingte fort over i andre fila, og det er jeg veldig glad for att jeg gjorde..

 

Rådyret skallet i bilen, like ved bakdøra, men den er nødt til å ha truffet akuratt der bakskjermen slutter, og der bakdøra begynner, for det ble ingen bulk, dvs den traff på ett hardt sted.. Satt også noe hår på dette stedet :iconsm

 

Small ganske brukbart, men alt i alt, hell i uhell på fredag den 13 kiddie

 

 

Skal også nevnes att radiatorslangen min hoppet av 10 minutter før, grunnet att det øverste røret fra radiatoren er knekket av, så det er litt mindre å feste på enn det skal være.. Aldri skjedd før men, såklart skjedde det i går.. Hell i uhell der også, for jeg hadde med meg ei ekstra slangeklemme, og tilfeldigvis noe å skru med, samt frostveske baki :lol

 

 

 

Sleng ut noe dere også, om det skjedde merkelig mye på fredag den 13..

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som var nevnverdig av hendelsen, var ansiktet til dama etterpå, for hu satt i sine egne tanker, og merker att jeg plutselig svinger så jævli, dermed titter ut av vinduet, og der så hu noe, som var veldig nærme.. hehehe!

 

Skulle tro hjertet hennes skulle hoppe ut :D (og det er jo forståelig) :)

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du som ansvarlig bilist ringte og meldte fra om skaden?

 

Dette er du nemlig lovpålagt å gjøre!

 

Det er av største betydning for at dyret kan finnes hurtigst mulig at bilfører har merket skadestedet tydelig og gir melding til nærmeste politimyndighet, om påkjørselen og hva som er brukt til å merke med. Politiet har telefonliste til viltnemda og sørger for videre varsling av denne.

Enhver trafikkant som skader dyr har omgående meldeplikt til nærmeste politimyndighet eller lokal viltmyndighet om det er viltpåkjørsel. Overholdes ikke meldeplikten er dette straffbart, men det kan det også ha en økonomisk konsekvens om påkjørselen ikke er varslet.

 

Om dyret løper videre så betyr ikke dette nødvendigvis

at det er uskadd.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært overtroisk, men fredag 13. i fjor smalt det også for meg.

Skulle på jobb kl 23.00 på kvelden og på vei til jobben sto det et rådyr midt i veien.

Måtte bråbremse da dyret ikke så ut til å ha til hensikt til å flytte seg, men spratt over veien på motsatt side hvor en bil i møte holdt på å få det i fronten.

Men plutselig smalt det noe jævlig og det var en Peugeot som kom i stor fart bak meg som ikke oppfattet situasjonen.

Min Golf fikk smelt inn hele bakparten og Peugoten var heller ikke noe pent syn da mesteparten av fronten ble øderlagt.

Har vel aldri fått så mye kjeft tidligere da det sprakk fullstendig for føreren av Peugoten som mente jeg var en stor ***** som plutselig hadde stoppet midt i veien.

Fikk roet ham ned og bestilte Viking til oss begge og verst gikk det ut over Pyg føreren som kun hadde delkasko.

For rådyret endte det heldigvis godt.

Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du som ansvarlig bilist ringte og meldte fra om skaden?

 

Dette er du nemlig lovpålagt å gjøre!

 

 

 

Om dyret løper videre så betyr ikke dette nødvendigvis

at det er uskadd.

 

 

Vel Viking, jeg gjorde ikke det, for jeg syns ikke att det small så fælt, så trodde det rådyret hadde det helt fint, helt til i dag morges, (det var jo mørkt i går) da det tydligvis lå dødt i grøfta..

 

Trodde ikke man hadde plikt til det jeg, bare ved større påkjøringer.. Men som sagt, det hadde jo vært vansklig å vurdere, for det som jeg trodde var en liten påkjenning for dyret, tok tydligvis livet av stakkeren

 

 

RIP Bambi

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Viking, jeg gjorde ikke det, for jeg syns ikke att det small så fælt, så trodde det rådyret hadde det helt fint, helt til i dag morges, (det var jo mørkt i går) da det tydligvis lå dødt i grøfta..

 

Trodde ikke man hadde plikt til det jeg, bare ved større påkjøringer.. Men som sagt, det hadde jo vært vansklig å vurdere, for det som jeg trodde var en liten påkjenning for dyret, tok tydligvis livet av stakkeren

 

 

RIP Bambi

 

jeg menre du burde ringt uansett,for du som "vanlig" bilist er ikke i stand til å kunne vurdere om hvor stor påkjenning det var for dyret.. om du kjørte "bare litt" på det i 90km/t ? så er det ikke RART det ble skadd.stoppet du ikke å så etter en gang? siden det tydelig ikke hadde kommet seg lengre enn til grøften...

Det står her at bremser bare er ekstrautstyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hugser 13 april i forfjord!Hadde året før kjøpt ein bil som eg hadde fiksa opp og jobba sjukt mye med,hadde brukt 30-40000 på bilen i tilleg at eg kjøpte den for 7500!jobba med den i over eit år, og fekk endelig skilter på den og etter ca 6 veker kjøyrte ein dust som var mentalt skada på meg på fredag den 13!fikk kun 6000 igjen på bilen sida den var av eldre modell!surt :fuckme2:

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte bilen på fredag den 13. jeg, vet ikke helt om dere mener det er uheldig eller heldig jeg.. Jeg følte meg værtfall heldig siden jeg kun hadde hatt anonsen ute i 4 dager:)

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fjerna all rust på den,nytt eksosanlegg,nye dekk,masse deler i fronten,understellbehandling,frontfanger,heillakkering,noe letter trim,foringer,bremser hele rundt++ hehe,ler av det nå etterpå men faen så forbanna eg var da det sjedde! :ex_machin

 

Apropo hjort så var en god kompis av meg uheldig som fy!Hadde vært i byn og kjøpt strøken fiesta xri2 med full styling for 35000

kr!på veg heim med flunka ny bil,så ca 10min før han kommer hjem kjøyrte han på 2 hjorter og knuste bilen!gikk bra fyren men tenke seg da,pluselig ligger det 2 død blodig hjorter på panseret ditt! :tannløs

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår