MK1RACER Skrevet Januar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2006 Hva er tanken bak dette? Vår søta bror har vel aldri laget noen biler som er noe særlig snille på drivstoffet... Hadde jo selvfølgelig vært fint om man slapp å bruke en formue på den jævla bensina! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2006 Vår søta bror har vel aldri laget noen biler som er noe særlig snille på drivstoffet...Hadde jo selvfølgelig vært fint om man slapp å bruke en formue på den jævla bensina! Poenget mitt var at det er fullt mulig å trimme en Volvomotor uten at den skal trenge å drikke unødvendig mye bensin, eks. moderate kammer, høyere kompresjonsforhold, effektivt grenrør og innsug, omsveising av forbrenningskammer/squish-areal, tilpassede stempler, lettere råder og sist men ikke minst - mapping. Dette var bare eksempler; hva som er mest effektivt er usikkert, men summa sumarum; trimmer man Volvoen sin på rett vis trenger den ikke være tørst. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Poenget mitt var at det er fullt mulig å trimme en Volvomotor uten at den skal trenge å drikke unødvendig mye bensin, eks. moderate kammer, høyere kompresjonsforhold, effektivt grenrør og innsug, omsveising av forbrenningskammer/squish-areal, tilpassede stempler, lettere råder og sist men ikke minst - mapping. Dette var bare eksempler; hva som er mest effektivt er usikkert, men summa sumarum; trimmer man Volvoen sin på rett vis trenger den ikke være tørst. Der er jeg enig med deg. Jeg har jo bare gjordt det på den enkle måten med chipping. Hadde planer en stund om å bytte litt kam osv men tenkte jeg burde selge den pga bolig kjøp. Men den står nå her ennå. Blir sånn når man har flere prosjekter. Driver på en escort mk1 nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex-850 Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 2,0 er vel ein Italiener det? Eller? Litt ot men berre lurte. Ein her som har ein gul 850 stasjonsvogn med 2 literen. Jeg også mener den kun ble solgt i italia:) Siter -1995 Volvo 850 -1979 Volvo 242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 Jeg også mener den kun ble solgt i italia:) Ble solgt en helt ny 850 2,0 turbo i Hønefoss i 97. 210hk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex-850 Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Het den t5 da? den jeg mener er en 2 liter på 211 Hk som bare ble solgt i italia, mulig jeg tar feil men gutta på TPC sa det samme, men det kan jo være at de bare ikke tok den inn i sverige eller noe. Mvh Alex Siter -1995 Volvo 850 -1979 Volvo 242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy-R Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 T5 ble i solgt i 211hk (2,0) versjon i norge. Går MANGE slike i norge, og de er ikke import. 850 Turbo hadde 225hk og 2,3litern. I italia ble R også levert med 211hk, mange av disse er importert til sverige grunnet gunstig pris i italia. Mange påstår at også t5-r ble levert med 211hk i italia, men sikker på dette er jeg ikke. Siter www.turbo.as Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00. HAHA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex-850 Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Takk for et oppklarende svar! :) Siter -1995 Volvo 850 -1979 Volvo 242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Ble ikke 2 literen på 211Hk kun solgt i utlandet og de som er her i landet er importert? 2.0 211hk ble egentlig bygd for enkelte land med kronglete avgiftsregler på motorvolum. Men på en eller annen måte fant den visst veien til "vanlige" land også. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Noe som er litt tåpelig er at på de fleste verkstedsystemene så står det at 850`n til mamma er 210hk, mens den egentlig er "bare" 180hk. Står ihvertfall i vognkortet.. kan jo begynne å lure da. Jeg synes den går litt bedre enn 2003 V70 180hk`n til fattern, men sier til meg selv at det er pga vektforskjell da :P Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet April 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Noen som vet hvor mangen av den "orginale" T5R som går i norge.. Og med "orginale" mener jeg den med koksgrå felger og rar gulfarge:) Sedan jeg lurer på:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=turbokalle=- Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Har netopp kjøpt en 850 t5 95modell. Denne har 2 litern med 210hk (b5204t) og ble importert fra sverige i 97.. Etter det jeg har forstått så er den eneste forskjellen fra 2.3 litern annen veiv og stempler, samt mindre turbo. Siter Volvo 240 TIC - 86 Volvo 850 T5 -95 (solgt) Volvo 240 GL - 85(solgt) Volvo 740 TIC -87 (solgt) Volvo 740 TIC -88 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo850 Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 noen som vet om det er samme girkasse i t5 som i 2.5 10v? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 noen som vet om det er samme girkasse i t5 som i 2.5 10v? Ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-850- Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Ja. manuell el automat??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.