tomg1982 Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 Personlig syntes jeg det hørtes litt optimistisk ut med 400hk og over 500nm på hjula men... det finner vi vel ut!? Gjort noe med girkassa? Hei! synes det selv å :) , men jeg ringte nedover til Maptun å sa jeg skal ha 400hk å spurte va som må til å dette var oppskriften. Mulig toppen må leveres inn til litt porting å en annen kam. Får se hva benke resultatet blir. Har ikke gjort noe med girkassen. Tenkte å kjøpe en til å overhale så jeg har en i reserve. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweeky Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 Hei! synes det selv å :) , men jeg ringte nedover til Maptun å sa jeg skal ha 400hk å spurte va som må til å dette var oppskriften. Mulig toppen må leveres inn til litt porting å en annen kam. Får se hva benke resultatet blir.Har ikke gjort noe med girkassen. Tenkte å kjøpe en til å overhale så jeg har en i reserve. Blir spennende å se benking! :D Litt kvassere kammer høres ikke dumt ut for å dra såpass effekt nei... Er det Aero motorn (B234R) ? Er visst en svenske som heter Jörgen som forsterker Saab kasser, mange som har hatt kassa si hos han i Sverige. En skikkelig diff er jo must når man skal dra såpass effekt, skal man ha et lite håp om å få noe ned i asfalten ;) Siter - 1993 Saab 9000 Aero - 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell - Kristoffer, Stcn N783 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomg1982 Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 Blir spennende å se benking! Litt kvassere kammer høres ikke dumt ut for å dra såpass effekt nei... Er det Aero motorn (B234R) ? Er visst en svenske som heter Jörgen som forsterker Saab kasser, mange som har hatt kassa si hos han i Sverige. En skikkelig diff er jo must når man skal dra såpass effekt, skal man ha et lite håp om å få noe ned i asfalten Nei er ikke aero motor'n er B234L. Sikkler litt på en diff fra speedparts å coilovers, men må ta det litt etter litt. Koster jo sjorta. Har du nå nr. eller nå nettside til han Jörgen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweeky Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 Nei er ikke aero motor'n er B234L. Sikkler litt på en diff fra speedparts å coilovers, men må ta det litt etter litt. Koster jo sjorta. Har du nå nr. eller nå nettside til han Jörgen? Har ikke no nettside eller noe nei... bare sett mange på garaget.org som har kasse han har snekra, bl.a http://www.garaget.org/?car=2032 som du sikkert kan spørre, ellers er han å få tak i på STCN.nu. Ligger på rundt 15k for ei 9000 kasse. Men er vel mer med skikkelig diff og greier (den røde i linken har for eks. Sellholm diff, og alt kosta 32500). Og coilovers er sinnsykt gromt! Jeg vil også ha! :D Åssen felger har du på skyssen din a? Gromme bremser? Siter - 1993 Saab 9000 Aero - 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell - Kristoffer, Stcn N783 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomg1982 Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 Åssen felger har du på skyssen din a? Gromme bremser? Dårlig med nå feite felger her ja. Blir til sommer'n. Her kjører vi All zing and no bling! Vurdere et oppgraderings kit fra speedparts. Fra org. 280mm skiver til 314mm. veit du om EBC skivene sammen med green stuff klosser funker godt da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweeky Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 veit du om EBC skivene sammen med green stuff klosser funker godt da? Vet ikke... men vil tro det bremser godt! :) Siter - 1993 Saab 9000 Aero - 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell - Kristoffer, Stcn N783 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saabcab33 Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Dårlig med nå feite felger her ja. Blir til sommer'n. Her kjører vi All zing and no bling! Vurdere et oppgraderings kit fra speedparts. Fra org. 280mm skiver til 314mm. veit du om EBC skivene sammen med green stuff klosser funker godt da? Syns du skal koste på deg et medlemskap i Saab Turbo Club of Norway umiddelbart! :thumb Lykke til med bilen! :spin For bilder av min 9000, trykk på linken i signaturen! hellothere Siter -89 Saab 900 Turbo cab. Airflow -94 Saab 9000 CD "AERO" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 jeg syns 9000 2l turbo (175hk) 89mod går bra nok org jeg! det er jo høytrykk turbo så det hjelper jo litt,men fadern hadde automat gir! Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000t Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 Mekka litt mer på bilen nå.. Montert sideskjørt og lakkerte speil :) Kjøpt meg sommerfelger og.... 7x17" Siter Saab 9000 airflow - 80's style - Why drive a car, when you can pilote a SAAB? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet Mars 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 den ble fin:) med de sideskjørta på! Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweeky Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 Mekka litt mer på bilen nå.. Montert sideskjørt og lakkerte speil :) Mye ga du for hele Talladega settet? Kjøpt gjennom SDCC? Ble gør pent! :) Siter - 1993 Saab 9000 Aero - 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell - Kristoffer, Stcn N783 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000t Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 Mye ga du for hele Talladega settet? Kjøpt gjennom SDCC? Ble gør pent! :) 3500,- for settet.. 1000,- for vingen.. Alt sammen kjøpt av en trønder ;) Ca 4000 i lakkering inkludert speil, å da har jeg pussa det ned sjøl.. Skjermbreddere og vinga er lakkert med boks så lenge... Er nødt å få det sprøytelakkert en gang! Vi sier 8-9000,- for hele stasen...! Denne stylinga er ca bolt on.. Dyrt? BMW styling: 13000,- for kit - UTEN vinge ? 2-3000,- for vinga ? 4-5000,- i lakkering ? Masse pussing og sparkling for å få det til å passe... Runder fort 20000,- her Høres omtrent dobbelt så dyrt ut.. ;) (mulig jeg overdriver, men ...) Siter Saab 9000 airflow - 80's style - Why drive a car, when you can pilote a SAAB? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweeky Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 3500,- for settet..1000,- for vingen.. Alt sammen kjåpt av en trønder ;) Ca 4000 i lakkering inkludert speil, å da har jeg pussa det ned sjøl.. Skjermbreddere og vinga er lakkert med boks så lenge... Er nødt å få det sprøytelakkert en gang! Vi sier 8-9000,- for hele stasen...! Denne stylinga er ca bolt on.. Dyrt? Vet det er bolt on, perfekt fit! ;) Men har bare framfangeren, ettersom den orginale var sprukket når jeg lakkerte bilen min kjøpte jeg en fanger fra Speedparts til 750kr. Men skulle hatt resten, ser så dumt ut med bare framfangeren! Siter - 1993 Saab 9000 Aero - 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell - Kristoffer, Stcn N783 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000t Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Fronten er jo kul nok den, men det blir bedre om du får på resten ja;) litt kronglete å finne, men om du sjekker litt i sverige så er det håp! Siter Saab 9000 airflow - 80's style - Why drive a car, when you can pilote a SAAB? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweeky Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Jau, ser innom innimellom men... Får se om jeg skal ha bilen til sommeren, i så fall må jeg gjøre litt med den ;) Siter - 1993 Saab 9000 Aero - 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell - Kristoffer, Stcn N783 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.