Gå til innhold

Starion vannpumpe KJØPES SNAREST :)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har du sjekket for Hyundai Sonata ?

 

Mener det er en 4G63 variant som er lisens produsert, og som sitter i den. (2,0 literen)

 

Ellers er det jo mulig å (overhale) en vannpumpe.

 

Du kommer deg på treff hvis du virkelig vil. I siste "instans" kan du jo bare sette inn en el. pumpe og skaffe en kortere viftereim?(kutte ut pumpa.)

 

Vær kreativ !

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

Hei.

 

Har du sjekket for Hyundai Sonata ?

 

Mener det er en 4G63 variant som er lisens produsert, og som sitter i den. (2,0 literen)

 

Ellers er det jo mulig å (overhale) en vannpumpe.

 

Du kommer deg på treff hvis du virkelig vil. I siste "instans" kan du jo bare sette inn en el. pumpe og skaffe en kortere viftereim?(kutte ut pumpa.)

 

Vær kreativ !

 

mvh

 

 

Igjen, feilhjulstrekk, da kommer jeg like langt med den galantmotoren, men der er jo som sagt pumpen feil:(

 

Å bruke eletrisk vifte blir litt vel spanskt når jeg skal kjøre 1500km + på bane med det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

El pumpe kan være helt sjeft. Men du må jo finne noen som pumper mer enn en spylermotor, da:rolleyes:

 

Mange wankler blir bygd om til el pumpe pga kavitering i pumpa ved høye turtall. Så det finns pumper som er gode nok, selv til en 3-diamantbil.

 

Men, vil du ikke dra så..kiddie

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektriske vann og olje-pumper er egentlig helt genialt, hvis du har en fornuftig styring på dem så vil de trekke mye mindre effekt fra motoren 90% av tiden samtidig som du kan sette dem opp f.eks til å ta hensyn til køkjøring, gasspådrag, utetemp som svinger mellom -40 til +30 - tenk på det, det er ikke akkurat enkelt å få til en optimal løsning ved hjelp av remskiver.

 

Og så kan du jo f.eks sette logikk på å ikke starte motoren før du har oljetrykk og så videre...

 

Neppe tilfeldig at dette er vanlig i klasser hvor det ikke er forbud :)

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen

Elektriske vann og olje-pumper er egentlig helt genialt, hvis du har en fornuftig styring på dem så vil de trekke mye mindre effekt fra motoren 90% av tiden samtidig som du kan sette dem opp f.eks til å ta hensyn til køkjøring, gasspådrag, utetemp som svinger mellom -40 til +30 - tenk på det, det er ikke akkurat enkelt å få til en optimal løsning ved hjelp av remskiver.

 

Og så kan du jo f.eks sette logikk på å ikke starte motoren før du har oljetrykk og så videre...

 

Neppe tilfeldig at dette er vanlig i klasser hvor det ikke er forbud :)

 

 

Espen, har du peiling på noen her i bergen somkan hjelpe meg med å sette opp noe slikt iløpet av de neste.. 2 timene?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår