elad Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Bør bilen helst stå under tak, eller tar den ikke så stor skade av å stå ute under åpen himmel. Tenker da over lengere tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest //TCCW Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Spørs litt hvor utsatt den står for vær og vind. Er den f.eks rustbeskyttet? Er den generellt rustete fra før? Isåfall vil det at bilen står ute gjøre vondt verre. Desto nyere bilen er, til bedre tåler den å stå ute. Ellers kan man vel si at alle biler bør stå inne, til mer beskyttet den er, desto bedre :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elad Skrevet Januar 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 ikke noe rust på den fra før, hele bilen er nylakkert. er egentlig ikke så utsatt for mye vær og vind da den står mellom høyhus. Har mulighet for å leie garasjeplass til 800 kr mnd, men det spørs om det egentlig er verd det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Garasje er jo kjekt hvis den kan låses :D Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest //TCCW Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Hvis du vasker den regelmessig og slikt, så er det vel ikke noe spesielt problem. Men den "forfaller" jo fortere når den står ute. Alternativt kan du f.eks rustbeskytte bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Sorry for å spamme tråden din, men har lurt på litt av det samme selv. Jeg har "overtatt" familiegarasjen. Bilen brøt ned inne i garasjen, og jeg benytter da muligheten til å reparere litt innvendig, og slikt. Tar familiens 2000 Toyota Yaris noe skade av å stå ute? Ingen rust. Takker for svar. Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elad Skrevet Januar 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Garasje er jo kjekt hvis den kan låses :D Det er ikke alltid det hjelper, fikk bilen min stjålet på samme tid i fjor, og da stod den i en parkeringskjeller. Ble funnet noen måneder senere, men da var den ikke akkurat kjørbar... Men uansett, får ta en titt på økonomien, så får vi se hva det blir til.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest //TCCW Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Sorry for å spamme tråden din, men har lurt på litt av det samme selv. Jeg har "overtatt" familiegarasjen. Bilen brøt ned inne i garasjen, og jeg benytter da muligheten til å reparere litt innvendig, og slikt. Tar familiens 2000 Toyota Yaris noe skade av å stå ute? Ingen rust. Takker for svar. Den tåler det, men vil som sagt anbefale rustbeskyttelse. At bilen står ute vil jo fremskynde "forvitringsprosessen". Korroderingen starter fra dag 1, og til mer utsatt den er, til mer korrosjon. Sier seg selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Det er ikke alltid det hjelper, fikk bilen min stjålet på samme tid i fjor, og da stod den i en parkeringskjeller. Ble funnet noen måneder senere, men da var den ikke akkurat kjørbar... Men uansett, får ta en titt på økonomien, så får vi se hva det blir til.. Det er tre typer garasjer: Parkeringskjeller/offentlig parkeringshus. Stor risiko. Verksted: Middels risiko. Privat garasje: Lav risiko. Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 jeg innbiller meg at kald garsje er det beste??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kasper Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Sorry for å spamme tråden din, men har lurt på litt av det samme selv. Jeg har "overtatt" familiegarasjen. Bilen brøt ned inne i garasjen, og jeg benytter da muligheten til å reparere litt innvendig, og slikt. Tar familiens 2000 Toyota Yaris noe skade av å stå ute? Ingen rust. Takker for svar. Den tar nok ikke skade av det nei. Den kan sikkert stå ute i ti år eller mye mer uten å ta skade av det. Så lenge en husker å vaske og polere bilen regelmessig og ellers drive vanlig vedlikehold. Det kommer jo også an på hvor en parkerer bilen ute, ville nok vært litt mer skeptisk til å parkere den langs veikanter ol enn i egen innkjørsel pga fare for steinsprut fra for eksempel brøytebiler. Men generelt så tåler nok yarisen å stå ute ja, så jeg ville ikke tatt dette så nøye. Men det er selvfølgelig en fordel å ha den i garasje, mer skjermet for vær og vind, og en slipper å skrape is nå på vinteren! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 Det er tre typer garasjer: Parkeringskjeller/offentlig parkeringshus. Stor risiko. Verksted: Middels risiko. Privat garasje: Lav risiko. violin violin violin On topic: Jo bedre beskyttet den står, jo bedre. Logisk dette da... En låst, oppvarmet garasje er nok det beste, mens å stå ute, helt utildekket er noe av det værste. Kjøp iallefall en topphatt/bilpose/pressening eller lignende og pakk bilen godt inn i. Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-tanbe Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 lakken falmer i sola når bilen står ute, samt at is skraping om morgen er et sant helvete.. en kald garasje er best for bilen, da hvis man har varm garasje om vintern ruster den mye fortere samt at isen smelter og kommer inn i alle sprekker og kroker og iser igjen når du kjører ut... men er digg med varme hvis man skal mekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 jeg får snart stor garasje! ;) pappa skal kjøpe kasse bil, da får han ikke plass! :P stoor garasjen med 2 porter og loft.. og mye hyller.. ;D jeg skal spør om jeg får isolere osv! det blir kos Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan E-28 Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 Med tanke på "konservering" så er nok en carport nesten bedre en feks en lukket fellesgarasje. Det aller beste er nok en lukket garasje med god utlufting som holder minusgrader der ikke katter osv kommer inn. Det største problemet er fuktigheten. Noe som er høyest i lukkede parkeringsanlegg pga ofte høye temperaturer. Siter 320si -06535i -87528i -855xxi? -82 prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg