ogsv Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 1996 Audi A6 2,5TDi Hvor finner jeg temp.sensoren til glødinga? Den som kjenner tempen i motoren og bestemmer hvor lenge den skal gløde... Hender min bestemmer seg for å bare gløde et brøkdels sekund selv om bilen har stått 12 timer i 5-10 minus, og da er den ikke god å starte...! Tenkte å nappe av kontakta til den temp-følern for å finne ut om det er følern, reléene eller hjernen som er problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2,7 turbo Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 de bilene gløder aldri lenge..!! får du ikke målt på gløde plugga hvor lenge de har strøm..? husk at det også skal være ettergløding. Siter toyota 4Runner 36" KE70 m/bmw turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogsv Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 Altså, en dag gløder den i 10 sec, mens en annen dag bare et halvt sekund. Det er ikke snakk om "litt kort gløding", men at bilen ikke starter. Pluggene er helt nye, og de får strøm når glødelampa lyser, den biten funker fint. Men den gløder som sagt for kort noen ganger. Ingen som vet hvor den temp-sensoren sitter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2,7 turbo Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Ring Audi..!! en verksmester der burde kunne svare på det. Siter toyota 4Runner 36" KE70 m/bmw turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogsv Skrevet Januar 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Jada, det kan de nok. Kunne bare svingt innom Møller her i byen også, så hadde de svart på det. Men er så lei av å tråkke ned dørene der, så tenkte det sikkert var noen her som kunne svare minst like raskt og presist. Men får nok ta telefonen fatt i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertR Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 Temp. føleren for gløding, G62 står på den kjølevannstussen som går inn på toppen, rett ved siden av vacuumpumpen. Relèet fo gløding står på plass nr 6 håper dette hjelper... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogsv Skrevet Januar 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 Ah, tusen takk :) Skal gå ut å sjekke det med nå med en gang. Bestilte den 3600-siders manualen fra Bentley Publishers i dag, så håper jeg skal klare meg på egenhånd heretter... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertR Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 Høres ikke værre ut nei!! Om tar av stikkeren på G62 så tror motorstyreenheten det er kaldt, så du får max inkoblingstid på glødepluggene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogsv Skrevet Januar 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 Ja, det var det de sa på Møller også, så skal teste det nå i vinter, så får vi se hva jeg gjør til sommern. Hvis det viser seg å være kun temp.sensoren, så koster det vel ikke mange kronene å bytte den. La oss håpe det ikke er noe mer komplisert.... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogsv Skrevet Januar 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 Det funka visst ikke så bra å koble den ifra... Den sluttet ikke å gløde når temperatursensoren var koblet fra. Dvs, jeg skrudde av igjen tenninga etter 10-15 sekunder for å ikke ødelegge glødepluggene. Men er dette et tegn på at det er sensoren som er gåen? Isåfall kan jeg jo bare bytte den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg