Gå til innhold

Billån, banker og lærlinger.

Ranger emnet


valrun

Anbefalte innlegg

Jeg har vært i forskjellige banker i dag, for å få penger til min første bil, en -91 BMW 520. Greit nok, bilen er 15 år gammel, og jeg forstår de som ikke vil gi meg lån på den. Men, jeg var hos SR-bank i dag, og de var på gli, med min far som kausjonist så skulle det gå greit.

Helt til hun begynte å regne på min økonomi.

 

Hun fikk ca 11 000 etter skatt som inntekt. (Lærling)

Faste bilutgifter (inkluderer bensin, forsikring, dekk, reperasjoner, lånet jeg søkte om osv) så endte vi opp på 2300 i mnd. Også husleie, telefon og slikt. Totalt faste utgifter på 7700. Så langt er jeg enig.

 

Med renterisiko på 150kr i mnd, så sitter jeg igjen med 3150.

 

Skal kunne kjøpe ganske mye mat og klær for de pengene, men så kommer hun og plotter inn en SIFO-standard for husholdningsutgifter... 5240!! Hvem er det som bruker 5240 kr på mat og klær i mnd da? Har man råd til det, så kunne man jo forsåvidt gjort det, men jeg har bodd på hybel i snart 3 år, jeg vet hvordan jeg lever billig!

 

Avslag på lånet...mangler ca 2000kr i mnd, i følge deres *****iske standarder.

 

Noen som har opplevd det samme, og fant en løsning? Er det evt. noen banker som er fleksible, og forstår ungdommer? Prøvde meg i postbanken, det var det latterligste, jeg fikk kjeft av den sure gamle damen på telefonen. Jeg spurte om de regnet det slik, eller ikke. Også begynte hun å lange ut om alt mulig BS. Jeg stengte kontoen i postbanken på mandag, mens postbankendamen mente jeg hadde et bra tilbud i postbanken når jeg skulle ha lån, for postbanken forstår seg på ungdom sa hun :)

 

Litt syting her, men jeg er litt pissed på banker som skal være ungdomsvennlige nå, som absolutt ikke er det.

Rune - Best i luften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var 18 år og jobbet på en bensin stasjon etter skolen og i helgene..

 

Da fikk jeg utbetalt rundt 6K i måneden og tjente litt på å kjøre på folk som skulle på byen..

 

Å få lån på en gammel bil var ikke noe problem om de bare kunne ta pant i boligen til mine foreldre.. Dette var greit for mine foreldre og fikk lån på 75K og fikk samme rente som boliglånet til mine foreldre..

 

hadde 5.7 % rente mot mine kompiser som på samme tid hadde nesten 8 % på sine bil lån ordnet med pant i bil osv..

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår