V6 Racing Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 har ett capri prosjekt med 2.9i V6 scorpio (altså med MAP) maskin som jeg holder på med for tida. mens den har vært i denne bilen har den gått uten lambda'n og har hørt litt av hvert angående akkurat det. er det lurt å kjøre over lengere tid uten denne? og denne motoren har bare en lambda og siden dette er capri med seks'er vil jeg beholde den dobble eksosen på bilen, så vil det funke å sette den ene lamdaen i bare det ene downpips'e? Siter 1982 Ford Capri 4.0 R6 turbo ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 Hvis den tar skade av å kjøre uten lambda så merker du det nok nå, men er vel helst kat som takker for seg før noe annet, burde gå greit(ikke optimalt) å kjøre med lambda på ene grenrøret, da alle sylindrene får samme bensinmengde, bilen vil nok gå bedre med enn uten lambda, eller bygge om til smotorstyring uten lambdastyring. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 En hjerne fra 2.9 scorpio uten kat. er kanskje like greit? Da er det vel bare å rive bort alt som har med lambda å gjøre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V6 Racing Skrevet Januar 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 dette er forresten en 88 mod og har ikke kat Siter 1982 Ford Capri 4.0 R6 turbo ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 My bad, tror jeg blanda med de derre "HEGO" sensorene som jeg har lest så mye om :watchout Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 Uten lambdasensoren går bilen antakeligvis i nødprogram med sen tenning og ekstra bensin som resultat. Men på fullgass og høy last burde innsprøytninga ignorere lambdasensoren og kun lese av mappene som ligger lagret inni; dette gjør de aller fleste Honda personbiler. Men jeg tror nok at manglende lambdasensor vil trippe et "CEL" - Check Engine Light - og gå i nødprogram likevel. Lambdasensoren er egentlig bare der for å fintune 14,7:1-forholdet mellom luft og bensin ved cruising i konstant hastighet. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 Har lest at også motorstyringa på ford sine efi maskiner på denne tida ignorerer alt som heter "miljøvennlighet" og "økonomi" hvis man tramper full gass, slik Ryeng nevner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Lambdasensoren(eller HEGO-føleren) er der for å fintune blandingsforholdet til 1 lambda(14,7:1) så ikke katalysatoren skal brenne, og bli ødelagt, ved fullgass eller nærmere det så ignorerer styreenheten signalet fra lambdaføleren for da er det maks effekt, sier lissom at nå får katen greie seg sjøl. Sånn er det på de fleste biler med dette montert. Innsprut uten lambda til 2.9 er vel med Luftmengdemålere, og ikke MAP-føler. Og trur ikke den går ut av nødprogram bare for at fullgassbyteren er inntrykt, men hvor mye som går i nødprogram ved mangel av lambdasignal på denne vites ikke her. I ditt tilfelle vil jeg anbefale å sette den i ene downpipen eller grenrøret, alle dysene kjører samme åpningstid så burde ikke være no problem, blir iallefall dårligere effekt uten. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V6 Racing Skrevet Februar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 satte den i uttaket på det ene grenrøret og merker egentlig ikke noe forskjell merker kanskje mer ved kjøring langs vei? Siter 1982 Ford Capri 4.0 R6 turbo ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Går nok helt greit vil jeg tro, er vel egentlig i den teoretisk perfekte verdenen det er feil... Er 2.8i k-jet du har bilde av jo, men er vel en annen... passer finfint oppi Granadaen min den jo:P Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.