Roberto Skrevet Mai 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2003 Hei, nå har jeg levert inn toppen til en kompiss, og han skal plane den så mye som jeg får tips om herfra... Hvilken av disse kammene anbefales?? KG003 bra gatkam steget över KG002, varvar något mer. Bra vridmoment. Kräver insprutning. Effektökning ca 15%. Går även bra med 2X45:or. Ej B21. KG004 bra gatkam, motsvarar Volvos K-profil. Mycket stark, drar från botten. Går att använda utan alltför mycket modifieringar. Hvilken er "verst"? Har jo den syke 3.0 forgasseren, og den byttes til en 2.3 Ford weber om nødvendig, prøver først den 3.0... Men det fikser jeg ,problemet er, hvilken kam og hvor mange mm?? Hilsen Robert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Mai 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2003 hvorfor ikke kjøpe kg007 kammen da? :) eller volvo gt6.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mai 7, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2003 KG7 bra gatkam, rallykam kräver steg 2 topp och uppåt samt 2X45 eller 2X48:or.¨ Krever litt mye fra toppen da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Mai 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2003 jaja... blir fort dyrt da.. uansett.. her er en liste med alle kammer som er laget til volvo og specs.. http://www.geocities.com/iadr1/b21.23cam.page.jump.html#jump6 Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mai 7, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2003 Tror jeg skal gå for en KG004 (den som tilsvarer K kam). Men kan noen si hvor mange mm jeg skal ta av toppen?????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Mai 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2003 suggen sa vel maks 2 mm i en annen post.. da er det vel bare å ta 2 mm da Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mai 8, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2003 Jeg har diskutert dette med suggen. Han anbefalte KG7 kam, 2mm høvling.. Høres det bra ut?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Mai 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2003 blir bra det ja:D får du mekka toppen din bra nok til denne da? tror frt blir bra futt i volvoen din nå ja:) Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mai 8, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2003 Originally posted by Nox blir bra det ja:D får du mekka toppen din bra nok til denne da? tror fort blir bra futt i volvoen din nå ja:) Nja, blir porting, og høvling og sinnsyk gasser og grenrør så blir det sinnsyk volvo!!:D Men kammen tar pokkermegta TO MÅNEDER!!!!!!!!!!!!!!!! Trenger alternativ kam, kan noen hjelpe??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Mai 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2003 har en k-kam liggende... men den har jeg planer om å putte inn i min.... men for et veldig fint bud er den muligens til salgs :) Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mai 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2003 Originally posted by Nox har en k-kam liggende... men den har jeg planer om å putte inn i min.... men for et veldig fint bud er den muligens til salgs :) Skulle helst hatt noe heftigere enn K-kam da.. Men hva skal du ha for den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Mai 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2003 tja.. ikke godt å si. ga 650 for den, så jeg vil nok ha en god del mer for den. egentlig har jeg lyst til å beholde den selv men.. vet mwb har en litt sliten a kam som er slipt til ca 300 grader som han sikkert selger billig. du kunne brukt den til du får tak i kg7 kammen kanskje? ellers må det vel være noen andre her som har en litt heftig kam å selge kanskje... du bor jo i bergen så åsane høggeren har kanskje no.. det sitter jo noen gromme kammer i de gamle b23E motorene. fra 79 til 81 sitter det H kam (hakket grommere enn k) og fra 81 til 83 har disse motorene K kam.. er jo mulig det finns no sånnt på åsane høggeren kanskje... Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mai 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2003 Problemet er at når jeg høvler hele 2mm av toppen, så må jeg ha en syk kam for å kompansere for den høye kompresjonen.. En slipt A-kam vil neppe holde.. Høggeren er så dyr, at jeg går ikke dit om det snør elefanter... Han sier glatt 4000for en kam. Noen flere ideer? SKulle hatt en kam, H kam er jo aktuelt, K er kanskje litt for pingle... Får håpe noen har noe gromt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauge Racing Skrevet Mai 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2003 ikke for å virke negativ. men gi faen i gassere, det er så utroli mye mer gøy med turbo! å for dei pengene du legger ut på gassere å annet kjafs så kunne du fått deg en gøyal turbo motor. få dei tak i en at sats, eller no lignende, eller kjøp en komplett 230ft! går mye mye bedre en det den webber trimma doningen din kommer til å gjøre!!! sugmotorer hører fortiden till!!!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mai 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2003 Liker sugemotorer bedre jeg, har vel å merke en grom turbomaskin selv, men sugemotor er litt greiere på mange måter da.. Misforstå meg rett, jeg liker turbo, og vil nok bygge nok av turbomaskiner i tiden som kommer, men det er noe med sugemotor.. Uansett, så er det billigere med dette "skvipet" som jeg putter sammen her, jeg høvler toppen gratis, fikk forgasseren, og det eneste som koster meg noe er kammen...... En turbomaskin koster garantert mer enn 2500kr...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.