Gå til innhold

Råere lyd for en billig penge?

Ranger emnet


King-Nothing

Anbefalte innlegg

Jeg kunne godt tenkt meg litt råere lyd i bilen min. Alt er originalt i dag, og det var da eksosen jeg hadde tenkt å gjøre noe med. Hadde en gang en Golf 1 med enkelt eksosrør (70-80hk). Kjøpte en hale som jeg bare satte på utsiden av den originale bakdelen og det hjalp faktisk litt. :)

 

Bilen jeg har nå har jo 140hk, og dobble potter bak, så her må det vel gå ann å få litt vassere lyd? Noen som har noen anbefalinger? Kjøpe to nye haler, nytt luftfilter? Har ikke tenkt til å bruke mye penger på dette, så er ikke aktuelt å bytte hele eksosanlegget f.eks :D

 

Takker på fohånd for svar! :D

Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tenkte jeg skulle bytte til simons sportsystem på min bil (626 1,8 16v), bytte alt fra etter katalysatoren. Er ikke så dyre effektanlegg det. Hvis du skal få råere lyd via luftfilter må du ha et filter som er utenom den orginale filterboksen, f.eks universalt k&n filter eller green filter, eller kjøpe et erstatnings filter fra k&n feks, å deretter bore hull i filterboksen... litt jalla, men det hjelper på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Er det ikke vanskelig å få dette godkjent på EU-kontrollen?

 

regner med han mener å fjerne katalysatorn.. bare å ordne det to flenser og et rør med lik lengde som kat`n, sveise ihop flensene og røret, skru av kat`n, skrue på røret, og vips; så har du stilig lyd =) Så når du skal til Eu.kontr. så tar du av røret og monterer kat`n..=) skjønner? er ikke så flink å forklare:shake

 

blir også grom lyd med "sportsfilter" på disse motorene..

___________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erstatte katalysator med rør, erstatte mellompotte med rør og sette på sånn svær universalpotte fra Torshov/Mekonomen/Mobilsentrum til rundt 500kr og et åpent luftfilter, så får du bra/harry lyd/bråk for under tusenlappen :p

 

46061_2.JPG

 

:hammer

 

Men harry, ja =P

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

På disse bilene ligger en meget stor del av støydempinga i bakpotta, noe som tilsier at hvis du setter på ei universal potte av den typen du kan se igjennom (aka Thorshovs potter) bør du være forbredt på at langturer krever et lager med Paracet i bilen og at purken vil være kjappe til å stoppe deg om de skulle være i nærheten.

De blir nemlig "#¤&&%¤¤¤ høylydte

 

En annen ulempe er at du kan miste så mye av motrykket i eksosanlegget at du kan risikere at uforbrendt bensin blir med ut under slutten av eksostakten, noe som i kombinasjon med feks DTM tuter kjapt kan gi deg sota baklykter på høyre siden (og vesentlig høyere bensin utgifter)

 

På min bil måtte det til med 3 stk 2,5" Simons universalpotter for å få støynivået ned på et vettugt nivå (selv om turboladeren også demper litt)

Men da må jeg å legge til at det jeg ønsket meg var en diskre lyd som ikke vekker store oppmerksomheten (og naturligvis bedre pustemuligheter for motoren)

 

Så min anbefaling er å bruke et effektanlegg fra feks Simons og eventuelt ta ut orginale luftfilterboksen og erstatte denne med et bra konfilter med et varmeskjold (ps ikke vær for generøs med oljen på et slikt filter, luftmasse måleren liker ikke olje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår