Gå til innhold

Logotrekking i vinyl/skai!

Ranger emnet

KristianG

Anbefalte innlegg

Hey!

Holder på med et subprosjekt og har i den forbindelse tenkt å lage logoen til elemntene på toppen av suben..

Tenkte at det skal være ca 5cm svart kant, og så skal resten trekkes i hvit skai/vinyl.

Har tenkte å "førhøye logoen" slik at den på en måte "står ut".

Føler at jeg ikke helt får til å forklare dette, men håper dere frstår.

Hvordan skal jeg få bokstavene til å stå ut, og va skal jeg lime med?

Mvh

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ferdig utskjært, blir rett, riktig avstand mellom alle bokstavene og ikke noen ujavne rygger og buer. Er jo bare å klistre to oppå hverandre, lime fast på plata og trekke oppå. Trenger vel ikke gjøre det vannskeligere enn nødvendig!?

Et klistrekerke er vel gjerne 0.5mm tykt, hadde tenkt at bokstavene skulle stå ca en halv cm høyere enn resten av toppen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg heller bare klistret ett oppå en passende tykk plate å heller prøve å være litt stø på handa med ei sag. Eller stikk innim en jernvare, hobby-butikk el. lig. Men 0,5 cm tykk!? Tenker du vil banne mye når du skal trekke oppå en R B P f.eks. Vannskelig å få det til å ligge i hjørnene tror jeg

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg heller bare klistret ett oppå en passende tykk plate å heller prøve å være litt stø på handa med ei sag. Eller stikk innim en jernvare, hobby-butikk el. lig. Men 0,5 cm tykk!? Tenker du vil banne mye når du skal trekke oppå en R B P f.eks. Vannskelig å få det til å ligge i hjørnene tror jeg

Hmm, ja, kanskje en halv cm er litt høyt? kan jo kanskje prøve med 0,3mm først da:)

Er vinyl dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster ikke mange kr... Limet er nok dyrere. Mener å huske en som la to lag klistre merker oppå hverandre og trakk. Synes det ble passe. Ser litt annerledes ut når du får på trekk. Jeg ville heller bare prøvet meg fram litt på en plate med forskjellige metoder å tykkelser. Husk å ikke kjøp skai som har skummgummi på undersiden da.... he he

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte plastikk (0,6mm) som jeg skar ut ALPINE logo'n i, når vi byggde opp første anlegget i Neon'n til søstera mi.

Dette fikk jeg tak i på jobben da jeg jobba for viasat, men vil tro butikker som expert og elkjøp har reklame plakater i plastikk fra enten viasat eller canal digital som du kan få..

Limte dette fast på underlaget, spraya skinnet med kontaktlim, pensla plastikken med flytende kontaktlim.

Jeg brukte ikke noe varmepistol, men det er å anbefale.:)

Finn deg noe med runde kanter du kan stryke ut bobler etc fra hjørner og kanter med, og ta deg god tid når du skal feste vinylen.

Hva en du ender opp med som matriale til logo'n, ikke bruk papp.

Det er testa og var en total fiasko!! yodude

Jan Ove Liseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dempematte (2 mm) er tingen til å gjøre dette...

Er du "high tech" så bruker du ett klistremerke så du har en mal til å skjære ut med... Ellers så kan du kopiere logoer (og kanskje forstørre de ???!!) med en kopimaskin og lime det på feks dempematter... (Dempemattene har jo da også lim på seg, så det er enkelt og raskt å feste logoen, samt at det er lett å skjære i)

Før i tiden så trykte Rockford Fosgate alle sine logoer på dempemattene sine fra fabrikk, dette for å, ja helt riktig og kunne skjære ut logoer og legge under skai/vinyl... på en rask måte...

Skal du bruke teppe, så må du ha noe som er litt tykkere, feks 2 lag med dempematte...

Det blir også veldig fine kanter på logoen ved å bruke dempematte

Husk at det er ikke mye som skal til for å få til en logo under skai/vinyl, det viktigste er LIMET som blir brukt, og limet kan løsne på visse materialer, men ikke på dempematter. Bestill lim hos http://www.autod.no så er du garantert til å få det til å sitte...

(Jeg er faktisk Rockford Fosgate Top Gun (Det var kun de beste installatørene som fikk gå på dette kurset), dvs at jeg har vært på 10 dagers installasjonskurs, RTTI = Rockford Technical Training Institute, på Rockford Fosgate fabrikken i Arizona, USA. RTTI er desverre nedlagt idag, etter RF sine innsparinger i 2003)

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider