Turbo_Dos Skrevet Februar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 viss du tar ut nødblinkbrytaren virkar ikkje blinklysa så du kan eventuelt leita etter dårlig kontakt på brytaren eller prøva å skifta han. for å få bukt med fasten seatbelt lampa dreg du berre frå kvarandre den kontakten som er rett innanfor askebegeret bak, men då forsvinn også lyset over askebegeret bak. så den kabelen må du skjøyta viss du vil ha lys der. trur det skal vera den kvite og raude. Skjønte noe men ikke alt, men tusentakk uansett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Februar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 denne her er fra nødblikk bryteren, fra den så går det 2stk Jordings ledninger, Og den 1 har ingen plass å festes til, den var bare der Løs! noen som vet hvor den skal? Og hva er dette? hang ned fra ratte, under der! og hvor skal dette? denne her var inni motorrommet helt intil torpedo veggen der var det også en ledning som var løs, hvor skal denne? denne her var helt intil stødemperen, og der er det et hull med ledningen som går neddi jeg holder oppe ledningen, hvor skal denne? tilbake til motor rommet! Coilen, på coilen så er det et uttak som det ikke er ledning til, skal det være sånn eller skal det være en til den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Februar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Bump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Februar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 denne her var også løs rett atme der blinklys relet er! her er bilde: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Har ikke noe fasitsvar jeg men...kan jo forsøke å måle med prøvelampe (eller digitalt måleinstrument av noe slag) og se om du får strøm noe sted når blinklysbryteren er på... Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 den ledige kontakten er jo for den sorte ledningen din :P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Den svarte 6pins kontakten under rattet er til bensinpumpereleet på b23e. Den ledige kontakten på torpedoveggen er det strøm i når du kjører startmotoren. Vet ikke hva den er til. Noen av ledningene rundt blinkreleet kan være til setevarme dersom det ikke er montert. Ser ut som du har litt ledningsrot å rydde opp i har ja!:) Så ut som turteller- evt tenningsmodul-ledningen (rød+hvit) på coilen var svidd?! og en annen svart ledning var bare stukket bortpå? :scared Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Den svarte 6pins kontakten under rattet er til bensinpumpereleet på b23e. Den har jeg og lurt lenge på! takk for svar! Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Februar 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Den svarte 6pins kontakten under rattet er til bensinpumpereleet på b23e. Den ledige kontakten på torpedoveggen er det strøm i når du kjører startmotoren. Vet ikke hva den er til. Noen av ledningene rundt blinkreleet kan være til setevarme dersom det ikke er montert. Ser ut som du har litt ledningsrot å rydde opp i har ja!:) Så ut som turteller- evt tenningsmodul-ledningen (rød+hvit) på coilen var svidd?! og en annen svart ledning var bare stukket bortpå? :scared Ja, turtelleren virker ikke men tror det er den svarte ledningen som har blitt satt på coilen! den andre vet jeg ikke hva er, men skal Skifte ut den, samt den andre :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Den ledige kontakten på torpedoveggen er det strøm i når du kjører startmotoren. Vet ikke hva den er til. Den er vel for diagnosestilling/testing, om du ikke får dradd rundt starteren.. Da kan du sjekke om det er strøm so mer problemet. og en annen svart ledning var bare stukket bortpå? :scared Den sorte, er vel turtelleren.. altsåer den vel på jord (håper jeg da, hehe). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Februar 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Skal deler av det elektriske i dag! makan til larv k** han som har hatt denne bilen før, blir så forbanna når jeg ser sånn. har Kjøpt inn kabel sko Og ledninger,hehe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Hehe.. Kabelsko og ledninger.. Pass deg! Det er vanedannende!:D Vet ikke hvor mange kg kabelsko jeg har forbrukt hittil i mitt misbruk.. :cocain: Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 ps.. bare for å legge til enda et tips: om du opplever "Merkelig blinklys", sjekk jordingen til lysene! dvs. kabelen som er skrudd i karrosseri. jeg blinket plutselig med bremselyset og det viste seg at jordkabelen til hs.b. baklys var ikke festet skikkelig i karrosseriet. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg