Gå til innhold

Info om "Jesse's" Jetta?

Ranger emnet


gakken

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vet ikke helt hvor jeg skulle poste dette, så det ble her.

 

Har egentlig alltid vært litt betatt av Jetta'en som "Jesse" i The Fast And The Furious kjører. Jeg vet at det er en 1995modell VW Jetta automat faktisk.. så sitter det en 2.0 liters motor i den. Noen som har noen mer info om den? Motor effekt? Er det turbo i den? Osv..

 

Jeg synes dette er en tøff bil, bortsett fra at den er automat da men. Her er noen bilder av orginal To Fast To Furious bilen...

 

1.gif

 

2.gif

 

3.gif

 

4.gif

 

 

Eye Candy Racing Team her i Norge har en god kopi av bilen. Men den er ikke helt lik med dekaler og interiør, dessuten har den manuell kasse. Kunne godt tatt litt info om motor og sånn på begge bilene :)

 

Mvh. Stephan

- '00 Toyota HiLux 2,4TD SR5

x '97 VW Caddy 1,9D

x '93 Subaru Legacy Turbo

x '95 Subaru Impreza GT

x '89 Nissan Laurel 2,8DLX

x '87 Nissan Bluebird Turbo SR (Vrak) :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste om den bilen i engelske Max Power da filmen kom ut. Tror også den har vært med i Bilsport rundt den tida filmen kom ut.

Ble bygd av en kar som jobber for eller selger Wings West produkter. Den har 2.0 og automatgir og var standard i motor bortsett fra konfilter og eksos den gangen. Om det har skjedd noe etter det vet jeg ikke.

Ser ut på bildene som om den har morrogass og litt polish på maskin. Turbo har den ikke.

Men med tanke på at jeg leste om bilen før jeg så filmen hadde jeg det litt morro med å se for meg hvor hardt dem måtte ha vært nødt til å prøve for at S2000 ikke skulle kjøre fra den. :D

 

Riktig forum vil vel forsåvidt være mediaforum tenker jeg.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Om du kjiker på tråden min på vento forumet så ligger info om motoren på den originale bilen!

Og dekalene er like nå :D du ser ikke forskjell på bilene på utsiden,bortsett fra at den originale har takluke :( vil å ha!Jeg går min egen vei va det gjelder interiør,og lover at det kommer til å bli råere enn va Scott Sentra bygget i bilen sin!

Er det noe du lurer på så er det bare å spørre,jeg vet det meste som er å vite om den bilen sombrero

PS!Bilen har vært trimmet siden den ble bygget,ikke noe som er endret på den pr.dags dato!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si det at det er greit nok med automat, hvis man har en motorsterk bil med bakhjulstrekk eller 4x4.

Synes ikke FWD. 2,0 og automatgir ikke helt klinger oppi hodet mitt.

Må også legge til det at den type automat kasse som sitter i den bilen der, er det mest hånete jeg noen gang har kjørt.

Vw`s automatkasser fra 90-tallet,kan de ta seg fart og sykle langt inni hellevete med. :rockets

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes chargeren tar alle da...men det er min mening :)

Chargeren er det ingen av bilene i filmen som kan måle seg med, den er uten tvil den råeste bilen i filmen.

Men for meg så tror jeg Jetta'n til "Jesse" kommer på 3. eller 4. plass for fineste bil i filmen.

"Jeg brukte mye penger på fyll, damer og raske biler. Resten bare rotet jeg bort."

George Best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men automat i drag?! ehm,javel.. hmm, en av de råeste er jo eclipsen da:) hehe. mn jettan er av de fineste..

 

Supraen er den fineste, men smaken er som baken :D

 

Automat i drag fungerer jo så nydelig. Bare å sette i D/1/2/3 og kjøre alt du har. Med en god kasse, kan det jo nesten gå fortere enn å gire. Er det paddles bak rattet?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår