Gå til innhold

Senking av Pickup

Ranger emnet


JayCee

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har drevet og sett meg litt rundt omkring på sider som AutoDB og Finn.no etter en eller annen pickup.

 

De som er mest interessant er:

 

* Nissan King Cab

* Toyota HiLux

* Mazda B Serien

* Isuzu Campo

* Mitsubishi L200

 

Men det som jeg lurer på er: Hvordan senker jeg en sånn bil?

Det som vil bli mitt vinterprosjekt er og få til en kul Lowrider visst du skjønner?

 

Men som jeg har forstått så har de fleste av de overnevnte bilene Bladfærer....

Hvordan blir det med senking av de?

 

Noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke king cab og hi lux, eller noen av de andre bilene for den del, blir så fine når de er senket. muligens eldre modeller av mazda eller skoda blir pene.

 

Men det er ditt valg.

 

Skal man senke en bile med bladfjærer må man kjøpt nye bladfjærer med slakere bue. Foran må man vel kjøpe senke sett (nye dempere og fjærer) som på vanlige biler. Men sjekk ut utvalget av slike deler før du kjøper bilen da ;)

 

Hjemmemekk blir sjelden bra.

 

Sjekk ut GM Syclone, de er "fete" pick up'er å går sykt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt senkeklosser for og ha mellom aksling og fjærblad bak, allefall til Mazda sine gamle B1800. Har fått tak i både det og senkefjærer foran for at den skal kunne komme nærmere bakken. De klossene må være veldi lett og lage selv, var ikke rare konstruksjonene.

 

Er stort utvalg av deler til nesten alle de pickupene borte i statene, små japsetruck'er er vist populært der borte.

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker ikke og sette på senkesett både forran og bak assa?

 

 

ENMAS: Har Skoda laget noen Pickuper da? Blir ikke f. eks King Cab fine som senket??? Ta en titt på denne så regner jeg med du endrer synspunkt på det ja:

 

Nissan: http://www.cardomain.com/ride/583291

 

 

Problemet med Syclone er at de er så extremt dyyyre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bladfjører bak på de aller fleste pick-up'r...

 

Lave pick-up'r faktisk ganske kult... Husker da Bilsport bygde om en Mazda B2000 der planet var hydraulisk og fyllt med høytalere... I tillegg kunne man ta av taket på hytta og fikk en bil lik det Chevrolet Truckmaster er idag.

 

Skal se om jeg finner bilder, dette var på 80 tallet... De bygde også en Skoda Pick-up om til EPA-traktor. Den var også kul, Her er noen bilder til inspersjon i allefall...

 

74 Mazda Pick-up

 

13b2.jpg

 

Mazda B2000

 

02SBLjasonV2.jpg

Truck.1.jpg

 

Nissan King Cab

 

nissan4.jpg

269.jpg

89nissan19316-B.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår