Ascona Skrevet Mai 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2003 Originally posted by El-LoCo Okay. Kan sikkert stemme. 626 av den varianten som først ble solgt som 616 hadde RWD, men da den ble byttet ut med en ny modell, som het 626 fra børjan fikk den FWD, og har beholdt det siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Mai 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2003 Originally posted by Ascona 626 av den varianten som først ble solgt som 616 hadde RWD, men da den ble byttet ut med en ny modell, som het 626 fra børjan fikk den FWD, og har beholdt det siden. aha. Manualen til min sier nemelig noe om en del RWD spesifikke greier, men går ut i fra at de da bare har resirkulert 96% av manualen fra word dokumenter de hadde liggende ;) Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espenaa Skrevet Mai 7, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2003 Originally posted by El-LoCo Okay. Kan sikkert stemme. Hva fikk du i innbytte for din bil? Går ut i fra at du fikk denne bilen her + ca$h? Uansett er mazdaene gode biler... hvorfor byttet du egentlig? Ville ha noe som gikk litt fortere? Du kan si det sånn at jeg fikk 99.000,- for min og jeg kjøpte denne av samme person for en viss sum.... Syns den var litt dyr men siden det kom så mange anbefalinger og med tanke på at bilen er rustfri så var d greit samtidig som jeg ble kvitt Primeraen.... Grunnen til at jeg bytta var mange småting som ble en stor ting: 1. Billån. 2. Kaskoforsikring 3. Bor i Bergen, folk bulker bilen din i Bergen og bare gir faen, bedre med en litt eldre bil da selv om det fremdeles er surt så ser man ikke så mange tusenlappene flyr om det blir et par parkeringsbulker i en 88 modell som en 96 modell. 4. Når jeg solgte primeraen nå hadde jeg tapt langt over 20.000,- siden november i fjord på renter og verditap på bilen pga småbulker og sånn...listeprisen har jo også falt en del da.. + reg avgiften på 5???,- som jeg betalte i novbember.... Fant ut at det ble litt dyrt etterhvert... 5. Det var jo 102hk i den..... Denne har 148hk.. grinchy 6. Om jeg har en bil mer enn 3-4 måneder er jeg lei... Blir spennende og se med Mazdaen... Gleder meg til og få henta den. Må bare få alt d der pantgreiene i orden for ny eier.. Skal poste no bilder når den kommer så jeg kan få no forslag til endringer, bilen er jo dønn orginal....noe som jeg ser på som er fordel da den ikke har vært kjørt eller eid av noen ungdommer. På tide noen slipper til og få testa bilen litt sant?:D :D Siter 2003 A4 1.8 TQ 2001 Polo 1.4TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Mai 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2003 Originally posted by ElectronicMix Skal poste no bilder når den kommer så jeg kan få no forslag til endringer, bilen er jo dønn orginal....noe som jeg ser på som er fordel da den ikke har vært kjørt eller eid av noen ungdommer. På tide noen slipper til og få testa bilen litt sant?:D :D Det første du MÅ gjøre er å sote baklampene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espenaa Skrevet Mai 7, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2003 Planer: 1. Sote ruter/baklykter 2. Tektylere...Bilen er rustfri og skal nå utsettes for Bergen... 3. Sportluftfilter og effektanlegg... Siter 2003 A4 1.8 TQ 2001 Polo 1.4TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet Mai 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2003 Var det min bil hadde jeg kanskje også vurdert noen stivere dempere og et senkesett. Jeg husker mest at bilen duvet på amerikansk maner over telehiv og understyrte ganske tungt. Motoren var det derimot ikke mye å utsette på :) Min onkel hadde en grågrønn KB-regget 626 16V 148hk, solgte den på geilo eller kanskje Hønefoss for et par år siden. Men jeg tror den hadde gått lengre. Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Mai 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2003 Originally posted by espen Var det min bil hadde jeg kanskje også vurdert noen stivere dempere og et senkesett. Jeg husker mest at bilen duvet på amerikansk maner over telehiv og understyrte ganske tungt. Der har du helt klart et poeng, et senkesett er definitivt på sin plass.. Den Coupen jeg hadde hadde Lesjöfors fjærer, og dempere av et eller annet slag som jeg ikke husker, det funka sinnsykt bra, men bilen er jo ganske lav originalt, og 40mm senking som jeg hadde var definitivt nok, var problemer med en del fartsdumper.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espenaa Skrevet Mai 7, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2003 Nå har det seg sånn at forrige eier har senka den og nye dempere ble satt på i går :) Siter 2003 A4 1.8 TQ 2001 Polo 1.4TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda_råner Skrevet Mai 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2003 Originally posted by ElectronicMix Denne er nok feilhjulstrekk.... Mulig de fra 70/tidlig 80 tall hadde bakhhjul... mener og huske en 79 modell 323 hadde bakhjulstrekk hvertfall... 626 hadde bakhjulstrekk frem til 1982. 929 hadde det litt lenger. Er ikke sikker på når de slutta med det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Mai 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2003 Originally posted by Mazda_råner 626 hadde bakhjulstrekk frem til 1982. 929 hadde det litt lenger. Er ikke sikker på når de slutta med det Det gjorde de ikke, dvs.. de slutta med hele modellen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.