Gå til innhold

FSR D1 Drift Grandprix

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Bilene som medfølger D1 pakken er ålreite å kjøre....Ken Nomuras skyline gts er en smule vill :P utfordrende å drifte RX7 og den i grunn... langt vanskeligere enn å drifte i LFS - hvor det skal godt gjøres å snurre!

 

IMHO ligger kjernen til problemet med Racer, i at fysikken til bilene er altfor stor grad avhengig av den som skaper hver enkelt bil.... det er tilsynelatende altfor stor frihet på dette planet, ettersom "ingen" ser ut til å klare å lage en bil som kjører "godt". Spillet blir nitrist av ELENDIG kjørefølelse på 90% av bilene.

 

Mange biler må du for eksempel true med grus i olja og det som værre er, for at de skal gi den minste tendens til overstyring....og da snakker jeg ikke om Lambo Murceliago som IRL er meget vrien å kontrollere, men f.eks. Toyota AE86 som ER en meget habil drifteslede.

 

 

edit: noe som hadde gjort D1 pakka veldig mye mer givende, hadde vært noen fornuftige camera vinkler på replay, som f.eks. TV-cam, helicopter cam ol. drift som en gud noen runder, og det er fortsatt kjipt å se på i replay.... :(

 

Enig i at mange av bilene i Racer har litt kjip følelse. Selv de som går for å være veldig gode. Men nå skal det sies at oppsette av rattet, samt instillingene for hver enkelt bil har MYE å si. Har opplevd flere ganger at jeg har fått ett elendig førsteinntrykk for så å oppdage at linearity i car.ini er helt på trynet eller noe slikt.

 

D1 bilene er jo 5-600 hesters bakhjulstrekkere med gatedekk, så at det kan være litt vriene å kjøre fra en kontorstol er kanskje ikke så merkelig. Dog er det faktisk mulig å kjøre meget fort med de også, men du må ha nåler på rattet og egg under foten for å fange opp signalene fort nok.

 

Målet mitt er at det skal være vanskelig, men mulig å gjøre de samme tingene med bilene i Racer som de er kapable til i virkeligheten, og det føler jeg at jeg har klart.

 

Kameravinklene du etterlyser finnes forresten. Du skifter med tallene 1-0 og "c"...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 194
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kameravinklene du etterlyser finnes forresten. Du skifter med tallene 1-0 og "c"...

+ At han kan stille inn kameraene på bilen selv, i car.ini

og cameraene på banen i special.ini i mappa som banen ligger i :)

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problemer med at rattet liksom virker motsatt.. så når forcen er på så rykker å napper det i rattet.. noen som har noen oppsett/ideer? har btw et microsoft sidewinder...

 

 

fikk ordnet problemet med styringen nå.. Men har problemer grunnet jeg ikke får slått av force i selve spillet. slår je av force i setupen til rattet mister jeg motstanden fullstendig..

 

Noen som vet hvordan man slår av force?

Mvh: Knut Olsen

 

03 Passat TDI 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

 

jeg har en ELENDIG fps og dette irriterer meg grenseløst.

av og til er jeg nede i 5 på de nedlastede banene og ligger rundt 25 på de orginale banene.

er det mulig å skru fps'en opp i dette spillet eller? og omså, hvor gjør jeg det??

 

takker på forhånd for svar(=

Mvh: Knut Olsen

 

03 Passat TDI 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er det flere biler i racer og d1 som er gjennom siktige?

Om det er D1 biler som er gjennomsiktige er det datan din det er noe bugs med.. Og du må passe på at du laster ned biler til riktig versjon ;)

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, alle d1 bilene funker, mn f.eks de cossiene du lagdem er gjennom siktige:( bilene funker, bare at de er gjennom siktige:( og civic b16a1 er gjennom siktig, og en anna jeg har prøvd husker ikke hvem.

Di er til en eldre versjon, di har ikke shader.. Det er derfor

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shader er forno da? går det ann å fikse det? blir irritert :ex_machin

shader er refleksjoner/attributer for modellen.. jeg er ikkeno flink med det :) fsr kan det kanse?? er iallfall en *.Shd fil..

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår