einsereier Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 heisann. har et lite problem med spedometeret og trippteller, spedometeret viser stort sett alt for mye ,som at jeg ligger i 60kmt ca viser det120-130 kmt, hva kan det være? har hatt bilen på vegen bare et par uker siden jeg fikk den og kun kjørt tur retur jobb ca 6 km hver veg, tripptelleren har gått 6000 km siden jeg fikk den på vegen!!! bilen er en 79 einser LS med runde adskilte spedo og turteller, fint om noen kunne fortelle meg hva det er som er feil Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest //TCCW Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Hvilken dim har du på hjula dine? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Lurer på det samme! Min har i følge speedometeret gått 21.000 på fire uker..... Jeg kjører forøvrig på original dim. 1.5 Automat. Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet Desember 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 jeg kjører med aurora 145 80 13 ett eller annet Q.. kan det være feil dim? flytta bare felgene fra polo enern min. Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Tror jeg ville kikka et annet sted enn på dekka om speedometeret viser dobbelt så my som det skal... But hey, I'm no expert... Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet Desember 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 kom på det i farta at det er jo ikke alltid at nåla detter helt ned ved stopp heller.. får bare konkludere med at det spedon er død. noen som har et nytt til meg? Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shock Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Jeg har det samme problemet tror jeg. Det begynte med at jeg måtte bytte ut speedometeret jeg hadde i cab`en. Men så hadde ikke det "nye" speedometeret nål på seg. Så jeg bestemte meg for å flytte over nåla fra det gamle. Feilen jeg gjorde når jeg satte på den nye nåla var at jeg stramma fjæra som skal holde nåla i rett posisjon feil. Dette gjorde først at nåla ikke ga noe utslag i det hele tatt, mens den nå viser ca. 30 km/t for mye. Så jeg tror at du bør prøve å ta fra hverandre speedometeret, ta av nåla, stramme fjæra, og sette på igjen nåla. Forhåpentligvis så trenger du ikke så mange forsøk før du får det rett... :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet Desember 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 hvordan går jeg frem for å få det ut? kikka litt på det her om dagen men ble ikke noe klokere. tips mottas med takk gjerne ilustrasjon også.. Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 heisann. har et lite problem med spedometeret og trippteller,spedometeret viser stort sett alt for mye ,som at jeg ligger i 60kmt ca viser det120-130 kmt, hva kan det være? har hatt bilen på vegen bare et par uker siden jeg fikk den og kun kjørt tur retur jobb ca 6 km hver veg, tripptelleren har gått 6000 km siden jeg fikk den på vegen!!! bilen er en 79 einser LS med runde adskilte spedo og turteller, fint om noen kunne fortelle meg hva det er som er feil kom på det i farta at det er jo ikke alltid at nåla detter helt ned ved stopp heller.. får bare konkludere med at det spedon er død. noen som har et nytt til meg? hadde det samme problemet, viste 100-110 km/t når jeg lå i 75, hehe, og ved stopp sto nåla fast på 40 km/t. Fikk ikke fiksa mitt, så jeg fikk tak på et gls-instrumentpanel, den viser bare 5 km/t feil nå, deilig ;). Så nå er min 78 ls en gls, eller godt på vei ;) Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 hvordan går jeg frem for å få det ut? kikka litt på det her om dagen men ble ikke noe klokere. tips mottas med takk gjerne ilustrasjon også.. hmm, - ta ut cd-spiller. - Knotter til varmeapparat. - Ta av dekselet til varmeapparat, trekk ut kontakten til regulatoren - innenfra hullet til cd-spilleren kommer du til kontaktene til bryterne opp ( bakrutevarmer/varselblink) - så tar du av speedometervaieren. Den skal skrus ut, mot klokka. den kan sitte litt hardt, så innkjøp av den aller minste rørtangen på biltema hjalp meg veldig til å få den løsna. - så er det bare å ta ut en skrue, da trenger du en kort stjernetrekker med godt grep. skruen sitter på siden av speedometerklokka så du kommer til fra hullet til cd-spiller. da kan du dra ut instrumentpanelet, og løsne kontakten til lysbryteren. Jeg kan ha gitt deg feil info, det er over et halvt år siden jeg gjorde dette, men mener det var slik. Får håpe det hjelper ;) Du har forresten en grom bil ;) Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 takk for hjelpen. nå skal jeg komme av med skruinga ja. Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 takk for hjelpen. nå skal jeg komme av med skruinga ja. tipser om at du finner mange brukte instrumentpaneler på http://www.bruktbildeler.com . Prisene varierer fra 200-400,-. Jeg kjøpte til en gls og er veldig fornøyd. Var ikke engang egen tripteller på det gamle jeg hadde, hehe. Det kan jo hende at du da må flytte over kretskortet bakpå, eller så er det bare å ta ut klokka fra det nye ;) lykke til med skruing i jula, savner min nå....:( hilsen Henning Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg