RCS Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Hei Holder på med en Chevrolet 400SS pick up som jeg vil senke og sette på luftfjæring (Air ride)... Kjenner ikke til hvem som kan dette, men har hørt om Frameworks i oslo. Noen som kjenner til noen som kan dette? Så lurte jeg på om noen kjenner til reglene for slikt? Mener å ha lest at om høyden på bilen ikke er permanent justert så kan man tidvis kjøre lavt? Er det noe jeg har drøm eller kan det stemme at loven gir rom for luftfjæringer... Dodge Ram Viper har vel luftfjæring? Siter http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster. Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 I utgangspunktet er det ikke noe i veien for å montere luftfjæring sammen med effektive støtdempere.(Mange biler og lastebiler har jo dette som standard).Men treffer du dokumentasjonsfantomene på biltilsynet sitter du med sjegget i postkassen.Finnes vel ingen fasitsvar om du får det godkjent eller ikke. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RCS Skrevet Desember 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 I utgangspunktet er det ikke noe i veien for å montere luftfjæring sammen med effektive støtdempere.(Mange biler og lastebiler har jo dette som standard).Men treffer du dokumentasjonsfantomene på biltilsynet sitter du med sjegget i postkassen.Finnes vel ingen fasitsvar om du får det godkjent eller ikke. Det er jo litt surt å legge 30-40.000kr i understellet for så å bli stoppet av onkel og biltilsynet med påfølgende klipping av skiltene... Problemet er at der sjeldent er tuv godkjenninger på luftbelgene osv... Men nå er bilen reg som lastebil så reglene er nok anderledes der.... Har blent annet forstått det slik at jeg kan trimme uten å måtte betale avgifter til staten på overskytende effekt... D er jo noe ihvertfall :-) Siter http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster. Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Det er i seg selv ingenting som sier at di IKKE får lov til å ha luftfjæring, men det er en lov som sier at lysene skal være riktig justert. Hvis skal ha luftputer for å opprettholde komfort og kjørehøyde bak ved tung last får du nok grønt lys fra trangsynet, men hvis du skal ha fordi det er kult, ville jeg prøvd å ringe dem som faktisk godkjenner biler. Dem er som regel litt mer samarbeidsvillige hvis du kontakter dem med alle spesifikasjoner o.l. FØR du setter i gang og kan gi deg retningslinjer for hvordan du vil gå fram. Ellers kan du jo bare gjøre det, hvem kommer til å reagere på det så lenge du har TÜV-papirer i hanskerommet (Noen sett har disse papirene)? Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.