stianE30cab Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Håper noen her som kan hjelpe meg. Tidligere idag under en akselerasjon så fikk motoren en slags nykk på ca 5500Rpm. Etter det gikk motoren dårligt og lagte noen RRRRRR lyder under akselerasjon. Samtidig hørte jeg noen plin pling lyder..... Gikk over alle tennpluggene og fant ut att sylinder nr 3 ikke gikk... Hadde gnist, men ikke noe turtals dropp når jeg tok av plugg ledningen. Men det sprutet ikke noe bensin ut... Kom til 2 konklusjoner. Dysen er gåen eller vippearmen har knekt.... Hva mener dere? Viss det er vippearmen, er det da muligt å bytte denne når motoren er i bilen, eller må jeg ut med toppen? Håper på positivt svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 har troen på at det er en vipparm ja, det finner du fort ut av da det tar 5min å plukke av toppdeksel. vist en vippearm på syl3 er defekt så må du nok av med toppen. greie biler å skru på dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodoreb Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 går å bytte vippearm med motoren i bilen. Når det er en vippearm som har røket så langt fram,må du vel ut med radiatoren for å få vippearmakselen langt nok ut. Går bra det,har gjordt det flrer ganger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianE30cab Skrevet Desember 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 @Commodoreb Holder du til i Stavanger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg