slave Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Noen Som Vet Hvor Man FÅr Tak I 75 Kvadrat StrØmmkabel? Trenger Dette Til 2 Soundstream Xxx6500. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alcapaal Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 onninen da? Siter 87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM * 98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT * 99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT * 07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Hei, her i bærum er det en båtrekvisita butikk som selger slikt. De er faktisk ganske billige også. kjøpte to kabelsko til 50mm som kostet mindre enn på biltema... http://www.swang.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 bilradiospesialisten? http://www.bilradiospes.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Husk at det er ikke tykkelsen på kabelen som gjelder, men altall ledere/kordeller i kabelen. Strømmen går i ytterskiktet på kabelen og da er det en fordel å ha flest mulig ledere/kordeller. Det er ikke sikkert at den 75 mm2 kabelen er i stand til eller tåler å få flere hundre ampere gjennom seg. Sjekk dette FØR du kjøper kabel! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Noen Som Vet Hvor Man FÅr Tak I 75 Kvadrat StrØmmkabel?Trenger Dette Til 2 Soundstream Xxx6500. det er bedre å kjøre flere runder med 50 kvadrat og ha kort avstand mellom batteriene og forsterkerne. Jo kortere avstand jo tynner og kortere kabel.... Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Hvem har behov for å bruke tykkere kabel enn 50 mm2? Min 50 mm2 kabel er godkjent for 471A! Hvem har behov for å trekke noe særlig mer A gjennom en kabel? Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Hvem har behov for å bruke tykkere kabel enn 50 mm2?Min 50 mm2 kabel er godkjent for 471A! Hvem har behov for å trekke noe særlig mer A gjennom en kabel? Mvh Pål hvor lang avstand er det? Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Hvem har behov for å bruke tykkere kabel enn 50 mm2?Min 50 mm2 kabel er godkjent for 471A! Hvem har behov for å trekke noe særlig mer A gjennom en kabel? Mvh Pål En Soundstream XXX-6500D er kapabel til å trekke 643 ampere hvis det er batterier nok til å klare det, og fyren skal bruke 2 sånne forsterkere så da gir vel svaret seg selv. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Husk at det er ikke tykkelsen på kabelen som gjelder, men altall ledere/kordeller i kabelen.Strømmen går i ytterskiktet på kabelen og da er det en fordel å ha flest mulig ledere/kordeller. Det er ikke sikkert at den 75 mm2 kabelen er i stand til eller tåler å få flere hundre ampere gjennom seg. Sjekk dette FØR du kjøper kabel! Mvh Pål Det er nok mer enn antall kordeller som har noe å si her.. Blant annet tversnitt og ledeevne på matrealet. Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Mine innlegg var kun ment som informasjon. Generell sådan. Det er nok av brukere her på forumet som ikkje har den villeste snøring om hva Ampere er. Jeg er klar over at nevnte forsterker trekker mye strøm. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Noen Som Vet Hvor Man FÅr Tak I 75 Kvadrat StrØmmkabel?Trenger Dette Til 2 Soundstream Xxx6500. DbDrag gutta eller Tor Steinar burde vite dette :???: Hvis du ikke får tak i 75mm2 kan du bruke 2x50mm2 Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Det er nok mer enn antall kordeller som har noe å si her..Blant annet tversnitt og ledeevne på matrealet. Er det andre materialer som blir brukt til dette formålet? Er det ikke kun "99,99999% ren kopper" som blir brukt i de fleste strømkabler idag? Vil det kanskje ikke ha noe å si om kordellene er f.eks. tinnede? Vil ikke det forlenge "livet" til kabelen? Vil elektronene hoppe fra den ene kordellen og over til den "andre" hvis kordellene er tinnede, eller vil de det ikke? Hva skjer med kopper når det blir utsatt for "luft"? Oksiderer det da? Vil oksidert kopper bli hardt og uegnet som strømførende materiale hvis kopperet har oksidert? Jeg bare lurer... Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Er det noen som har dokumentert at flere kordeller leder bere enn f.eks. en massiv. Trodde det var en viss frekvens på vekselstrøm dette var spesielt målbart, men det er jeg jaggu ikke sikker på. Jeg spør kun av nyskjerrighet og ikke for å diskutere. Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Det kan jeg nok ikke svare på, jeg er jo på ingen måte noen ekspert. Men det finnes jo flere matrealer å lage kabler av, f.eks aluminium(sikkert ikke bilstereokabler) som har en dårligere ledeevne enn f.eks kobber. Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg