lknest Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Lurer på hva du kan gjøre med en b230k motor for å få ut litt mer hester? Tenkte på noe som ikke kosta all verden, penga strekker ikke alltid til for oss studenter :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 trim kam. porte toppen, skikkelig grenrør og innsug... Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 vx kam ble solgt som orginalt trimkit til k motoren og gav 129 hk. k- kammen er enda kvassere og lett å få tak i så den vil gi enda mer.. innsug trenger du ikke bytte, men du kan sette en weber fra ford der. hjelper nok endel det også.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lknest Skrevet Desember 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 vx kam ble solgt som orginalt trimkit til k motoren og gav 129 hk. k- kammen er enda kvassere og lett å få tak i så den vil gi enda mer.. innsug trenger du ikke bytte, men du kan sette en weber fra ford der. hjelper nok endel det også.. Ok.. Har du peiling på ca pris på de forskjellige tingene her? Hvor mye hk får man ut av en weber fra ford da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 doble gassere! gromme grenrør! plana og porta topp! gt6kamaksel kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 doble gassere! gromme grenrør! plana og porta topp! gt6kamaksel kanskje? da koster det fort like mye som å montere inn feks en ft\fk motor.. jeg hadde en K-motor med k kam og litt friere eksos. gikk egentlig overraskende bra.. har ikke kjørt med k motor og k kam med weber men det vil jo gå enda bedre.. en k-kam får du tak i til 500-1000kr, weber.. tja.. 500 på høggern tenker jeg. men den må jo gjerne justeres inn Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Du kommer nok billigst unna med oppgradering av eksos (fra grenrør og ut) og dobbel gasser. Porting av topp, ny kam osv drar avgårde penger fort. Grenrør oppgradering er ikke nødvendig før virkelig trimming. KG Volvo trim støtter den påstanden :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 altså.. en kam til maks 1000 som gir MINST 15 hk eksta.. eller doble webere med nytt innsug til 5000 som jeg tviler på gir mer hk enn bytte av kam da den orginale kammen er så usansynlig dvask at motoren såvidt orker over 5000 rpm.. men begge deler er jo fint da.. Trenger heller ikke være rakettforksker for å bytte kam i en rødblokk.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 ja, volvo rødblokk må være en av de greiste motorer å bytte kam på. det sitter T kam i k-motoren originalt E-motoren har K kam org. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 så man trenger bare å bytte kam å eksos på disse motorene så går de greit? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 forgasser og kam, org.forgasser på K-motoren er ikke mye å samle på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 men hvist org gasser funker fint? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 forgassermotorer er dyrt å trimme på. samt du har det problemet med avgasskrav også. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 forgassermotorer er dyrt å trimme på.samt du har det problemet med avgasskrav også. kam og eksos er ikke så veldig dyrt da. det går det jo ann å koste på seg. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 kam og eksos er ikke så veldig dyrt da. det går det jo ann å koste på seg. jaja, selvsagt... sugemotorlyden er jo digg også.. men.. det baler fort på seg :P et par tusen her, et par tusen der.. plutselig er du oppe i 10-20 lapper. spesiellt dobble dellorto feks.. koster gjerne 5k per stk! grenrør, eksos, etc. 5k der kanskje? kam koster sikkert 2000-3000 ny.. du vil vel da ende opp med ca. 170-180hk, en del over 200nm.. men.. lyden og utseende er utvilsomt fett. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.