Gå til innhold

Hjelp ang. Golf II

Ranger emnet

Vwgolfii

Anbefalte innlegg

Har litt forskjellige spørsmål:)

Bredden på bilen, er det fra tuppen på hjulbuene og hjulbuen på andre siden?

Har jeg da lov å bredde den til så langt skjermene rekker?

Med tanke på de som kjøper skjermbreddere..

Tenkte på ombygging, fra 1.6 til 1.8 GTI eller 2.0 GTI..

Vet jeg må skifte bremsene og det elektriske.. Men, hva mer må gjøres?

Og hvor finner jeg TUV-papirer for ombygging? Og hvor mye vil dette koste, totalt?

Sveise bakluke..

Når jeg flytter skiltet ned på fangeren, er der krav til skiltlys?

Senkefjører..

Kjøper 40/40 senkefjører til jetta II.. Men, kan jeg bruke TUV papirene siden det er Golf II? De er jo helt like..

Mvh

Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt forskjellige spørsmål:)

Bredden på bilen, er det fra tuppen på hjulbuene og hjulbuen på andre siden?

Har jeg da lov å bredde den til så langt skjermene rekker?

Med tanke på de som kjøper skjermbreddere..

Tror bredden måles på speila , har aldri hørt om noen som har fått problemer med bredding av skjermer.Kan sette på feks g60 breddere uten at det er nødvengid å godkjenne dette da 99,9% av biltilsynet aldri vil se det i det hele tatt og de skriver sjeldent /aldri inn styling modifikasjoner i vognkort.

Tenkte på ombygging, fra 1.6 til 1.8 GTI eller 2.0 GTI..

Vet jeg må skifte bremsene og det elektriske.. Men, hva mer må gjøres?

Og hvor finner jeg TUV-papirer for ombygging? Og hvor mye vil dette koste, totalt?

Står en del om dette hvis du søker litt. Er lettere å bygge om til 1,8 gti en 2 liter da 2 liter aldri kom org i golf 2. Men ta et søk så finner du sikkert papirene og infoen du trenger.

Sveise bakluke..

Når jeg flytter skiltet ned på fangeren, er der krav til skiltlys?

Ja du må ha skilt lys.

Senkefjører..

Kjøper 40/40 senkefjører til jetta II.. Men, kan jeg bruke TUV papirene siden det er Golf II? De er jo helt like..

Det må i så fall stå at de er godkjente for golf også. Kan hende de ikke er det pga at Jetta er noen kg mer bak en golf... Les papirene.

Mvh

Ole

Svar inne i quoten.

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svarene:)

Når det gjelder bredding så er det ikke bare hjulbuene..

Blir komplett bodykit, dørene blir også breddet (på en måte).. Kanalskjørtene skal ut slik at de står loddrett med det ytterste punktet på hjulbuen.. Men, skal ikke gå over bredden på bilen..

Støper alt selv i glassfiber.. Kall meg dum, men jeg vet hva jeg gjør:P

Når det gjelder senkefjørene, så nekter forhandleren å sende kopi av TUV papirene.. Fjørene er billigere til jetta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider