kjetil 70 Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Har en opel Zafira 2l tdi,2002 mod Plutselig vil ikke turboen slå inn,den er ikke kilt eller fastbrent. Har sjekket vakumslanger.virker ok,men uansett hvor jeg drar dem av(fra vakumklokke)så får jeg ingen reaksjon på motor,turtallet går jevnt og fint uansett.Spørsmål:Skal det være sånn,eller er det en eller annen klokke som er defekt,og kan dette påvirke turboen???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superjenssen Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 klarer du ikke å få kranglet dette på garantien da ? 3år... Siter - 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil - 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4 X 97" BMW 320IT X 92" Peugeot 605 sldt X 82" Ford Granada 2.8GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetil 70 Skrevet Desember 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 bilen er køpt brukt med 3mnd bruktbil garanti. Har forresten fått den til,tok av en og en vakumslange og satt de på plass mens motoren gikk,stoppet motoren,startet og tok meg en tur og turboen virket som bare det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossieman Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Feilen ligger i klokka! wastegateklokka, den står åpen hele tiden derfor vil ikke turboen bygge opp trykk.. Er 99,8% sikker..... Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossieman Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 kom på en ting til: Luftmengdemålern:Den sitter på luft-filteret, den er det mange tråder i, på tykkelse med spindelvev nesten hvis en av de er ryki/møkkete kladder den for elektronikken å den sperrer tenning og turbo for å redde motoren Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetil 70 Skrevet Desember 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 wastgate klokka er det den som står montert på selve turboen?kan den fikses eller må den byttes? kan man rengjøre "spindelvevstrådene uten å ødlegge de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossieman Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 den står på staget ned fra turboen ja. kan byttes, trur ikke man kan rengjøre de uten om og ødelegge hele luftmm Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetil 70 Skrevet Desember 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Hjertelig takk for hjelpa Cossieman. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossieman Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 ikke noe prob vettu:D anytime Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.