Svensken Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Hei ,jeg har en mr2 mk1 som jeg skall bygge om til turbo har en garrett gt30 turbo som skal brukes, så lurer jeg på om det er nok å bare oppgradere sprederne til 1,8 eller 2,0l + å oppgradere bensinpumpen eller må jeg gjøre noe annet for å få dette til å funke?? Trykksmøring til turboen er lagt fram men, er ikk sikker på om jeg kan kjøre det rett til sumpen eller om det må gå i retur en plass der det får motstand?? det står en ellers original overhalt 1,6 16ventilers motor i bilen, så om noen vet noe om mr2 eller sammenlignende motor så ikke vær redd for å gi ett tips... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sundepølso Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Mr2 mk1 har samme motoren som corolla Ae 82 som hetter gt... Du burde fått smidde lavkomp stempel og ellers burde du ikkje slangene som går til oljekjøleren fordi det er ein ventil som bare slepper olje gjennom på turtall... så visst du står på tomgang vil den ikkje sleppe olje gjennom.. eller veit eg ikkje kossen hjeren og sånt vil reagere på overtrykk.. Eg har ein 1,6l twin kam som eg tenkte å setta turbo på så eg har no sjekka litt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank_84 Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Ska dokker ha turbo mk1 bør dokker jøre det årntli.. gjør som team rydningen på finnsnes.. mk2 2liter 16v turbo motor og gir i mk1 mr2.. Går godt den lille racer'n.. Siter -Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt -Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt) -Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket) -Opel Ascona B -76 (Solgt) -Opel Manta B GSi -86 (Vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sleeper Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Skal du ha en gt30 turbo på en org 1.6liter???? hahahahaha sikker på at du ikke mener t3 turbo da??? gt30 holder til 600hk!!!!!!! mulig du greier og få den turboen til og lade på 7k rpm!! :-) hvis du faktisk kommer til og gjøre dette og du mener en t3 så trenger du olje inn, olje ut (rett i bunnpanna!) ic, trykkrør, og 2-3 stk dyser koblet på trykkbrytere som slår inn ved 0.2-0.6kg! og holde deg under 0.6kg trykk!! hvis du er seriøs så stikk inn på ts-ogn.no og spør mer der! mange med mk1 der! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.