Gå til innhold

Unormal slitasje bakbremser

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei!

Det er vel på tide å ta forumet i bruk!

 

Har en T5 lang utgave 4-motion.

Det er en 130hk TDI, personbil med 8 seter.

Kjøpte den for ca 4mnd siden, har kjørt 30 000km og SKIFTET BREMSEKLOSSER BAK 2 GANGER ALLEREDE! Ca 13000 km på første settet.

Selger sier at dette ikke er noe kjent problem, og verkstedet der skifter klosser og skiver, smiler og sier at de har snakket med importøren som heller ikke kan gi dem noe godt svar.

OK så lenge garantien dekker alt, men uaksptabelt å måtte skifte klosser kanskje 8 ganger om året og betale det selv. damndamn

 

Noen synspunkter? ELLER ALLER HELST EN LØSNING PÅ PROBLEMET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke er helt på jordet så sitter det en lastavhengig bremsekraftfordeler bak på den der, kan være en feil med den, skade på den eller att det er noe som gjør att den gåt trekt. men det burde de alt ha tengt på synes jeg...

Ta en sjekk av hvor stor del av kreftene som går til bakhjulene, kan også være problemer med bremserørene(litt tidlig spør du meg).

be dem gå igjennom hele bremse systemet på bilen, og att de ikke får gi seg før de finner ut av det!

Lykke til.

2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå

 

Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har rett og slett ikke hatt anledning enda til å la verkstedet ha bilen inne så lenge at de har fått feilsøkt ordentlig.

Har prøvd å bremse bilen på glatt underlag til den "låste" (abs) hjulene, og den blokkerte framhjulene først.

Det rare er at det kun er de indre klossene som slites ut, de ytre har ikke noe unormal slitasje.

 

Jeg vet at andre merker har hatt lignende problemer ved mye kjøring på grusvei. Jeg kjører en del på grusvei (i hvertfall før snøen kom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da vet ikke jeg, tror du nesten får sette inn bilen hos forhandleren... hvordan går det med skivene da?

2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå

 

Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Sliter litt med bremsene på våre biler også, forhandlerene sier det samme, at de ikke finner noe unormalt. Det rare er at vi har prob. med 105hk våre, ikke min 130... og jeg har kjørt 160.000 de siste 2 åra. med ca 700 kg last til enhver tid, og mye biltralle. Vi har greid å få dekt utgiftene på nybilgarantien.

 

Har noen funnet noen nye leverandører på "plastik" til T5 ?

Måårn dø...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Sliter litt med bremsene på våre biler også, forhandlerene sier det samme, at de ikke finner noe unormalt. Det rare er at vi har prob. med 105hk våre, ikke min 130... og jeg har kjørt 160.000 de siste 2 åra. med ca 700 kg last til enhver tid, og mye biltralle. Vi har greid å få dekt utgiftene på nybilgarantien.

 

Har noen funnet noen nye leverandører på "plastik" til T5 ?

 

Trolltuning? :)

-05 Vw Caravelle T5 2.5TDI

-78 Fiat 126

-Norgesmester i dBdrag 05 -3.plass i dBDrag-NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Jeg vil tro at gliderne sitter fast fordi de har en tildens til a sitte fast eller gå tregt ved kjøring på grusvei. og hvis de sitter fast på retunerer ikke innerklossen som den skal.

 

Det er ikke lasetavhengig ventil på T5 fordi den har ABS. Og brekket er ikke i kaliperen men som en trommel inni skivene bak på 2,5l 130hk og 174hk.

2005 VW Passat 3C (familiebil)

1983 VW Golf 1 GTI med bur+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår