volvo-r-sport Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Så på den syke svenske som bygger om en 4 dørs 240 til 2 dørs. Det så jo helt gjennomførbart ut, men går det ann å få dette godkjent? Hvis det er sveisa på ett godkjent karosseriverksted e.l? Må jo flytte B stolpen, det er vel den mest kritiske delen hvis døm skal klage på noe.. Noen som er veldig oppegående i dette? Vær så snill, ikke begynn med "hvorfor ikke bare kjøpe seg en 242?" Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 tviler at man får d godkjent her i norge, men man kan jo alltids ringe BT og høre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Det skal jeg gjøre i mårra.. Må jo gå ann hvis det er gjort på ett godkjent karosseriverksted. Folk har jo kappa biler i 2 deler og sveisa sammen og det har gått smertefritt, så hvorfor ikke?? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 da tror jeg det er lettere og kjøpe en som er 242 orginalt.. men i alle tilfeller så ville jeg levert en søknad med beskrivelse av hva du hadde tenkt og gjøre og spørre der hvor dem skal avgjøre det framfor og spørre her hvcor det bare vil være tipping det som blir svart :P Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Fordelen med dette er jo at man kan få en nyere bil. 242Classic;) Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Fordelen med dette er jo at man kan få en nyere bil.242Classic;) er det no fordel da? dem har jo sånne stygge panser og bagasje luker dem da :P Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 LMS da tror jeg det er lettere og kjøpe en som er 242 orginalt.. Var akkurat det jeg helst ikke ville ha her.. Men samma det. Er jo lettere å kjøpe en bil som er 2 dørs originalt. Men hvor mange er det som har 91 mod 242 a? Det med mongo panser og koffert er jo smak og behag. GRP A= flatnose og flat koffert.. Men hvis noen har sett 242 T6'n til marco garver så vet de att det ser tøft ut med de nyeste karosseridelene på 242 også. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Det burde ikke være noe problem. De felste karosseri verksteder etc driver jo med skjøting av biler, da kapper de jo bilene i to og skjøter sammen med en annen bil etc. Men jeg vil tru det må være et godkjent verksted som må gjøre det. Men si det på den måten. Det tar ikke så lang tid og gjøre det hvis du har demontert og langt allt til rette så de bare kan kappe og sveise. Så så sjukt dyrt ville det ikke blitt. Kommer jo ann på timeprisen på verkstedet da. De burde klare det på en arbeidsdag. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 vel.. jeg vet om en 244 som var registrert som 242! (feilregistrert) den hadde v8 i seg.. tror desverre bilen er spiker :( den gikk utenfor bergen (åsane) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Jeg ringte til BT i dag. Døm trodde det kunne gå igjennom. Men jeg måtte sende inn søknad som inneholdt hva jeg skulle gjøre, hvordan det skulle gjøres og hvem som eventuelt skulle utføre det. jeg lurer på å kappe og gjøre klart til å sveise inn B stolpen, så verkstedet bare kan sveise den inn. Kan umulig ta så lang tid. Resten av plåtjobben går det jo å ta selv. Men dette blir nok ikke før til neste vinter. Men drømmen om en 242 er høy. Grunnen er jo att da slipper jeg å begynne på nytt med understell, motor, drivverk, og rust. Da har jeg bare en litt voksen plåtjobb, lakk og interiør igjen. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 så lenge et godkjent karrosseriverksted godkjenner jobben, tror jeg det skal gå bra. du får jo godkjent taksenking.. så.. men.. $$$ blir det nok, så da får du værsågod bygge på NYESTE 240 som finnes, ergo.. dyrt utgangspunkt! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifErlend Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Blir sinnsykt dyrt om du skal begynne å kappe og styre på en nyere 240, enn å kjøpe en 242... Da er det billigere å galvanisere hele karosseriet på en 242, siden de ruster mer. Siter XOpel B Ascona 1979 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg