Gå til innhold

Dette driver da jeg på med... 83 Injection og 76 Coupè!


Meduza

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er så utrolig slapt på Granada forumet her, så jeg får nesten jatte litt om et par av Granadaene mine da, og håpe jeg får piska opp no liv.

 

Begynne med bilen jeg henta for en uke siden.

En bil jeg har gått å sikla etter i laaaaaaaaang tid! En original 2.8 Injection med recaroseter, el vinduer, kjørekomp, sentrallås, 5 trinns og original SPERRA BAKAKSEL. Bilen er en 1983 mod som er regga 15/10-1982. Fikk med alle kvitteringer på alt som er gjort med bilen fra den var ny. Den har ikke rulla mere enn 160.000 og fremstår som meget pen! Alikevel, som den perfeksjonisten jeg er, skal jeg koste på den hel lakkering og litt diverse.

Denne skal da være klar til våren og settes på veien da.

 

Bilde008.jpg

 

Bilde004.jpg

 

Nestemann på lista er en 1976 Granada Coupè! Som skal få 2.9i 24V Cosworth motor, understell fra nyere granada med S pack og utrolig mye morsomt. Men dette koster så det blir tatt litt og litt. Er også utrolig mye karosseri arbeid på denne, så koster og tar tid dette også. Men når jeg først er i gang med kaross arbeid, skal man ikke se bort i fra at det blir litt modding her også. Har ingen dedline på denne men grom blir den, den dagen den står ferdig!

 

jaa.jpg

 

Mhm.jpg

 

Bilde013.jpg

Her er den som den står i dag.

 

Har også litt andre prosjekter på gang, om det er intresangt for noen så ligger det litt bilder her http://photobucket.com/albums/v243/Skrotnissen/ så den som vil kan jo titte.

 

Håper det her får litt liv i røra. Positiv og negative kommentarer taes i mot med takk. Tips til lakk og hva jeg bør gjøre med Coupè en taes også i mot!

Ford!

65 Mustang HT

66 Mustang HT

12m Varevogn. 17m 2,8. 20mTS. Consul Coupè. Granada Injection. ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oi oi..! Det hørtes jo skikkelig spinnvilt ut!

Men åssen var det å få godkjent? Holdt det med ventilerte skiver foran og 10" tromler? Det jeg tenkte å prøve meg på nemlig. Alt understell på min kommer til å være 2.8i ghia wagon. Også motorfester og mellomaksel, mye jobb å få til?

Ford!

65 Mustang HT

66 Mustang HT

12m Varevogn. 17m 2,8. 20mTS. Consul Coupè. Granada Injection. ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Margarus. Bilder kommer fortløpende ettersom det er no prosess på den.

 

24v cossie, det er lett? Jeg tenkte å ha 5trinns manuell, er vel mt75 som er brukt på de motorene?

Er enig med deg at det er mye rare meninger ute å går hos enkelte der. Men jeg holder kjeft å holder mine meninger for meg selv. Her er de aller aller fleste oppergående "normale" mennesker som bruker alt de eier å har på bil ;)

Men hadde det vært mulig å fått noe veiledning av deg under bygginga av Coupè en om jeg trenger det?

 

Håper vi kan få til et bra granada forum her, for folk som faktisk liker å bruke bilene sine!

Ford!

65 Mustang HT

66 Mustang HT

12m Varevogn. 17m 2,8. 20mTS. Consul Coupè. Granada Injection. ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra her savner vi faktisk folk som bruker bila sine. har faktisk en mt 75 kasse om du trenger.

grunnen til att jeg er uønska på granada klubb er forde jeg og noen andre prøvde starte egen klubb, men det passet ikke dem,så de gjør alt for å ødelegge. derfor gidder jeg ikke spare dem lenger.

og sørger for att han som fikk sin ghia mk1 stjålet, får vite att klubbledelse i granada klubb mente han ikke var bilen verdig.

og derfor greit for dem att bilen ble tatt av profilerte medlemmer i granada klubb.men men....

 

er gøy att flere lever å ånder for det dem holder på med, så er det noe bare ta kontakt

mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mk1 Ghia Sto PÅ Gol.... Noen Ribba Den(granada Klubb Folk).

Noen I Klubbstyret Mener Att Tyveriet Kan Forsvares Med Att Den Hadde Feil Eier.

Eieren Savner Bilen Sin....

 

Disse Folk Er NÅ Redde For Att Dette Skal Komme Ut, Og Derfor Blokket Meg Fra Forumet Deres.

 

For Litt Over 1 År Siden Trakk En Del Folk Ut Av Granada Klubb Da Vi Ikke Hadde Samme Syn PÅ Ting.

Er Vel Ca 50-60 Biler Som Meldte Seg Ut Da. Mest Mk1 Ghia/gxl/og En Perana/flere Limmoer /og En Likbil

Folk Blir Redde For Bila Sine.

Mvh K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med tjuveri, er det spekulasjoner eller ting som kan bevises? Stemmer det så er det jo bare å se te helvete å få det ut offentlig. Hver en eier må da kunne gjøre som de vil med bilen sin!

 

Var det "Ford Club Norway" som dere prøvde å fyre eller? så det var litt håndtering ei stønn, også ble det plutselig veldig rolig der? Jeg synes også at styret i cgkn kan virke heller blærete til tider. Og om det er så ille som det her syns jeg man bør prøve å få gjort noe med det?

Ford!

65 Mustang HT

66 Mustang HT

12m Varevogn. 17m 2,8. 20mTS. Consul Coupè. Granada Injection. ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men synker ikke så lavt att jeg legger ut navn på dem her, men er høyt oppe dem folka... fikk også en innrømmelse att dem hele tida prøvde sabotere fordclubnorway.

vi trakk oss stille ut.... men blir rimelig sinna da dette kostet oss mye penger ut av egen lomme. internett sida vår er nok oppe igjen på nyåret da vi samler inn kr til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan saboterte de da? Når jeg nevnte den ble jeg møtt med sure miner og at det var en drittklubb med bare userriøse tønsbergrånere som medlemmer.. Heh.. Sånt du tenker på? Skjønner godt irritasjonen da, ja. Men jeg tror faktisk det skulle vært mulig å få gjort noe med dette om man var mange folk og gikk inn for det. Om det kan bakkes med gode bevis.

Ford!

65 Mustang HT

66 Mustang HT

12m Varevogn. 17m 2,8. 20mTS. Consul Coupè. Granada Injection. ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hørte om det! Er jo nesten for ille. Synd at det må gå så langt. Klubben går jo glipp av mange flotte biler virker det som. Vartfal av de jeg har sett fra vestfold, så er det veldig mye bra der. Er vel sikkert biler fra andre steder som har trekt seg også, og da enda flere flotte biler.

 

SYND er det.

 

Hilsen en oppgitt og litt urolig granada entusiast!

Ford!

65 Mustang HT

66 Mustang HT

12m Varevogn. 17m 2,8. 20mTS. Consul Coupè. Granada Injection. ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår