Gå til innhold

bensinpumpe

Ranger emnet


zumman

Anbefalte innlegg

hei, når bilen min er kald så starter den lett, når den er varm så bruker den litt mer tid på og starte. Kan dette ha noe med at bensin pumpa ikke starter før jeg vrir om og starter? hører ikke noe av bensinpumpa når jeg bare vrir på teninnga. noen forslag til det? evt. hva jeg kan gjøre

 

og en ting til.. justering av ventilløfter klaring. Bør dette gjøres ved varm motor? jeg justerte di når jeg byttet kam. men da var det kaldt. og jeg hadde ikke kjørt inn kammen. nå tikker det som fan. så har parkert ;P hehe bør jeg da kjøre den varm og ta av ventildekselet og måle litt? :P hehe

 

 

 

1.8 k-jet

mekaniske ventilløftere

95mod Audi s6 2.2t

85mod Golf 2 Cl ombygd til GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være trykkakkumulatoren din, den skal holde trykke oppe så det ikke danner seg damplåser ved varmetilførsel, eks varm motor.

Om motor skal være varm eller kald ved justering må du sjekke der du fant klaringa.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være trykkakkumulatoren din, den skal holde trykke oppe så det ikke danner seg damplåser ved varmetilførsel, eks varm motor.

Om motor skal være varm eller kald ved justering må du sjekke der du fant klaringa.

 

forklar gjærne litt mer om trykkakkumulatoren.. :) hehe og bilde eller forklaring av plassering hadde vært fint..

 

 

ang. ventiljustering, så er det hentet utfra haynes boka. justerte etter hva det som stod ved kald motor der.

95mod Audi s6 2.2t

85mod Golf 2 Cl ombygd til GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forklar gjærne litt mer om trykkakkumulatoren.. :) hehe og bilde eller forklaring av plassering hadde vært fint..

 

Sitter bak under bilen, ca mellom bakhjulene

 

ang. ventiljustering, så er det hentet utfra haynes boka. justerte etter hva det som stod ved kald motor der.

 

Går greit å justere på kald motor, juster da som følgende:

Innsug 0,15 - 0,25 mm Eksos 0,35 - 0,45 mm

 

På varm motor : innsug 0,20 - 0,30mm, eksos 0,4 - 0,5 mm.

 

Ikke kjør med mye tikking da det i verste tilfelle kan ta knekken på kammen din.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår