Estrewes Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 75-78 er ganske bra i forhold til alderen.ca 79-80 ble det utprøvd en blyfri lakk, denne suger. Noen får rusthull overalt, tilogmed mitt på taket. 81-85 helt ok med tanke på alder. 86 er verst, spesielt i gulvet. 87- blir det bedre og bedre. Alltid unntak, enten det gjelder dårlig vedlikehold eller slingringsmonn i produksjon. Det der stemmer rimlig bra med den erfaringa jeg har. Har rustsveisa noen 240er for å si det sånn. Og 86 og 87 mod er nesten desidert værst pga alle listverket i bunn av dører og skvettlappene bak samler salt og sand og der kan du være sikker på at det er hull bak skvettlappene. Listene på dørene er også fint og få dratt av pga det gjør at dørene ruster i bunn. Ellers må du være OBS på gulv mot kanal begge sider, bakre del på kanaler begge sider og hjulbrønner. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifErlend Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Det der stemmer rimlig bra med den erfaringa jeg har. Har rustsveisa noen 240er for å si det sånn. Og 86 og 87 mod er nesten desidert værst pga alle listverket i bunn av dører og skvettlappene bak samler salt og sand og der kan du være sikker på at det er hull bak skvettlappene. Listene på dørene er også fint og få dratt av pga det gjør at dørene ruster i bunn. Ellers må du være OBS på gulv mot kanal begge sider, bakre del på kanaler begge sider og hjulbrønner. Så du oppfordrer å fjerne de nederste listene langs dørene og plastikk skvettlappen bak? Har tenkt å kjøpe 1990 mod til 93 mod 240. Siter XOpel B Ascona 1979 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 240 er jeg har hatt: 75 mod 244. Ikke en jævla rustflekk 82 245(eller 83, husker ikke helt) masse rust 2 stk 87 245. masse masse rust på den ene og masse på den andre. 88 244. et lite rusthull i kanal pga bulk.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V70-Pappa'n Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Er fint lite rust på min `91.. Litt overflaterust i hjulbuene bak, men det pussa jeg ned og guffa no stuff på, og det funker enda det.. Ellers er det ikke noe rust, understell og kanaler er tectylert (fra fabrikken??). Så gå for så ny som mulig.. Det er mitt tips. Siter x 91 Volvo 240 x 07 VW Golf V x 97 Honda Accord - 98 Volvo V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
white_volvo Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Æ har æn 1987 modell 240 GL, og den e hælt rustfri i karroserie...... og den er galvanisert:) Siter -1991 Volvo 960 Turbo - Planer om å bygge om til S90 utseende etterhvert -1992 Volvo 850 GLT - Solgt -1987 Volvo 240 GL - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_sport Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 1986 modellene hadde ivertfall 8 års Rustgaranti da so....Og meiner på at 86 modellane var Galvaniserte...Men steinsprut kan lett ta knekken på galvaniseringa og Salt og fuktigheit legger seg mellom lister osv...skal ikkje masse til for at en bil rusta då...Uansett bilmerke! Og har vore borti ivertfall en 87mod som var galvanisert og Rustfri med untak av eit VELDIG lite rusthol i dørknen...Og 89modellen min er Rimlig rustfri....Har eit rusthol på frontplata nedom vindue (sjuke plass) trur forrige eigar har borra hol der eller nåke sant:p Og eit lite rusthol heilt bakerst på kanalen...bakom kanal lista Sjekk under framseta etter rust....dei fleste 86 modellane eg har vore borti har vore opprusta under der! Siter 1997 Volvo 960 T6R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Så du oppfordrer å fjerne de nederste listene langs dørene og plastikk skvettlappen bak? Har tenkt å kjøpe 1990 mod til 93 mod 240. Om du vil ta det bort eller vaske ofte og nøye må du jo velge sjøl. men listene på dørene er jo ikke akuratt noe serlig fine spør du meg. så de kan man ta bort med hell. eneste minuset er at det er noen hull til styrepinnene i lista i døra. så da må du finne på noe smart. Men når det gjelder skvettlappene så må du bare få bort den sanda som legger seg bak skvettlappene og ligger og er fuktig hele tida. Hvis du finner deg en bil nyere enn 1990 så skal det ikke være det store problemet. Bilen min har gått 450 000 og er forholdsvis bra utenom bak skvettlapper og litt fremst på innsiden ved dørene. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Problemet med 86 og 87 mod, er at de brukte en del dårlig stål. Og lite tektyl. Dessverre.. noen av fabrikkene galvaniserte, men ikke alle. Jeg holder på med en 86 240gl, der er det en god del rust, har byttet hele kanalen på passasjer siden, skal skifte bake på førersiden, dørken framme på begge sider, hjulbuen bake på passasjer siden, både inner og ytter. Pluss en del rust i bagasjerommet. Kostnadene driter jeg i, siden dette er både for å lære og for å ha gjort det. Skal dessuten bygge en motor som kan hjelpe meg fram. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.