Aslaksen Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Hjelp!!! Etter å ha bytta fordeler og rotor, har jeg mista masse kraft på bilen. Passat 92, 2,0 Gl. Merker ikke så mye på flatmark, men i motbakker er det helt j&%¤#, ligger i 3 gir i 60 km opp bakkene til Lyngna(for de som vet hvor det er) Noen forslag til hva som er galt?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 sikker på at du har fått det til å treffe rett slik at du ikke har forskjøvet tenningspunktet? Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 gromit - tenningen er selvjusterende på disse bilene. Kan hende at du har fått noen dårlig fordeler eller rotor, eller at de ikke er montert skikkelig. Om det er mye tap der fra coil så vil vel det gi dårlig tenning på pluggene. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 ok. samme som på volvoen min da. Men pussig at den går normalt på tomgang. Noe slikt burde jo gi utslag med en gang. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 850rpm er ikke lett å høre noe galt på... Så med dårlig tenning så blir blandingen helt gal. Men men, får nå se... Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslaksen Skrevet Desember 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Tenninga er selvjusterende? tenkte jeg skulle sjekke med ett strobelys til uka.. hvis jeg ikke finner noe galt da.. forslag til ting jeg kan sjekke??? er surt å ligge i 60.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atley Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Tenningen justerer kun ett lite område, så fordeleren må stå riktig..... Juster tenning så tidlig at du får tenningsbank og juster nedover til det ikke banker lenger, dette må du kjøre for å høre.... Siter -05 Skoda Octavia -96 Ford Exploder -89 Jeep Cherokee Limited Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Eller skjøv bilen til alle merkene på registeret står riktig, løft av fordelerlokket og se at den peker riktig. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Du får lese ut av feilkoden i elektronikken etter at du har prøvd å rette på fordeleren og gått over alt det der. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslaksen Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 felkoden??? tror vi er en tanke over hode på meg nå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 All elektronisk innsprøytning har en kontakt eller kontrollampe som indikerer feil med forbrenning / system. Snakk med VAG. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg