ulfern Skrevet Desember 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 pleier å ta ca en uke.. kommer litt ann på hvilken metode du bruker.. ombygd rs2? Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwboy Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 fae... sikler på tastaturet som bare det her... ;) Kjempeartig å følge med på denne tråden. Kunne du / dere forklart litt nærmere når du monterer de forskjellige tingene sammen... så vi andre som ikke har så snøring får en viss fealing på åssen dette fungerer?? Hva koster all denne herligheten... altså stk pris på deler, og hvor leter man etter deler? Stå på videre!! Siter VW Golf IV GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Kan vel si at det er fryktelig dyrt..Hehe..Kan jo si litt om prisene på delene jeg kjøpte når jeg bygde nå i vinter som var Dyser - 2500,- Stempler og råder 3500,- Stempelringer - 500,- Clutch - 3700,- Diverse slanger - 2500,- Dumpventil - 800,- Intercooler - 3000,- Diverse pakninger og lagere etc. + avbalansering av clutch,svinghjul og veiv - 3500,- (med god rabatt.) Ny turbo: Fikk den for 2000,- (billig) Diverse slanger som olje-retur og olje-slange til turbo - 1000,- Dette kan man egentlig si er den billige veien å bygge 16v turbo. Nå overhalte jeg egentlig motoren som jeg hadde fra før, så jeg slapp jo å handle inn ting som ledningsnett, motor, innsug, grenør, eksosanlegg etc.. Skal man bygge 16v turbo fra scratch, så koster det mye. Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwboy Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 takker for god prisoversikt :) var litt deprimerende at det skal koste så mye da men hehe. Siter VW Golf IV GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Desember 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 jeg har vært litt bevist på pris når jeg har kjøpt inn, tror ikke det var så dumt.. hehe Ny garret turbo (hybrid) ;D;D 3800,- grenrør spes tilpasset. 2000,- dyser (440ccm) 1000,- innsug 5000,- rådelager (blybronce) og bærelager + stempelfjører 2500 råder stempler ca 2000 veiv + blokk 3000 ikke så ille med tanke på hva mange andre må ut med.. ser ingen grunn til å betale dyre dommer når man kan bruke 10min ekstra for å finne priser som er under halve av normalen.. Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Desember 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 hva tenkte du på? forklare hvordan vi setter sammen en motor`? hvordan ting i en motor fungerer? :) jeg bygger jo fra scratch , foreløpig er jeg fornøyd med beløpet hittil.. men så er jeg ikke ferdig enda.. :P håper det smaker mer enn det koster.. hehe.. yummy Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwboy Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 alt fra hva som BØR/ MÅ byttes i motor, hvordan man velger å løse ting etc etc. Sikkert noen som lurer på hvordan turbo og sånn fungerer (dette er vel bra nok forklart om man søker litt skulle en tro). Siter VW Golf IV GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sink Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Hehe ebay er en genial ting eller hva Ulf? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Desember 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 ja, om du søker litt for du nok mange gode forklaringer på hvordan en turbo fungerer.. :) skal du overlade en motor som i utgangspunktet ikke er det, BURDE man bytte råder og stempler, når man gjør det.. bytter man også ut rådelager, bærelager og stempelfjører/ringer.. enkel forklaring av turbo er vel, at den har en eksosturbin og en luftkompressor, i hver av delene sitter det en "vifte" som sitter sammen.. etterhvert som turtallet stiger, blir det mer eksos. eller trykk.. dermed drar dette med seg vifta i eksosturbinen og da vifta i luftkompressoren.. vifta i luftkompressoren presser da luft inn i innsuget.. ble du noe klok på dette? kanskje ikke beste til å forklare jeg da men.. hehe.. :) Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Desember 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Hehe ebay er en genial ting eller hva Ulf? hehe, jepp..sparer noe høvdinger på å rote seg litt frem der ja.. ;D Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 jeg har vært litt bevist på pris når jeg har kjøpt inn, tror ikke det var så dumt.. hehe Ny garret turbo (hybrid) ;D;D 3800,- Hvor har du klart å skaffe så billig Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Desember 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 kjenner noen i usa som driver med dette på heltid.. sjelden man får turbo til den prisen her til lands.. :) Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Har bare skum lest , men merkelig prioritering å kjøpe dump før du har stempler ? Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 kjenner noen i usa som driver med dette på heltid.. sjelden man får turbo til den prisen her til lands.. :) Ja, med mindre man kjøper en fra SSAutochrome på Ebay og har turbo som holder i 2 måneder :lol Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Desember 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 hehe, stempler ble nok kjøpt inn lenge før dumpen var påtenkt.. hehe.. motoren er i å for seg ferdig bygd.. ;) Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg