R_Style Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 mate pumpa mi bygger opp bensintrykket ved hakk 3, og startern slår inn ved 4.hvis pumpa ikke bygger opp dette trykket får man FOR LITE BENSIN! og da lukter det tenningsbank ;) Enig...! Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 1,7 er da ikke så verst:) kjørte 16mil på 48litter :) b230 ET chip å 0,7B@R *vinter* Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 mate pumpa mi bygger opp bensintrykket ved hakk 3, og startern slår inn ved 4.hvis pumpa ikke bygger opp dette trykket får man FOR LITE BENSIN! og da lukter det tenningsbank ;) Tenningsbank i 1 sec på maks 500 rpm har faktisk ikkeno og si selv om jeg tviler på at det blir noe til det i det hele tatt. Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Refinement! Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Tenningsbank i 1 sec på maks 500 rpm har faktisk ikkeno og si selv om jeg tviler på at det blir noe til det i det hele tatt. Uansett skal pumpa starte/bygge opp trykk på hakk 3, hvis ikke er noe galt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Da er det noe galt med min :) Har vært sånn siden jeg kjøpte den for 30 000 siden...hehe Min slår inn kanskje 1/10 sekund før starteren, men neppe merkbart, for alt skjer på Hakk 4. Uansett så pøses det på med en del bensin når motoren kaldstartes. Faktisk dobbelt så mye som varm motor. Innsprut-hjernen får signal fra kaldstarts-ventilen, og setter dysene til å sprøyte 2 ganger pr syklus, istedenfor 1 gang (leste jeg på VADIS). Dette kan man jo bekrefte ved at motoren går opp på turtall når den kaldstartes :) Med andre ord: Ingen fare for tenningsbank UANSETT ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 *off topic* Er der 4 hakk? Har alltid trudd der var berre 3 hakk ej. 1: av 2: Hovudstrøm 3: startmotor Og etter at du har dratt den til hakk 3 så går den tilbake til hakk 2...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Uansett skal pumpa starte/bygge opp trykk på hakk 3, hvis ikke er noe galt. Mulig det. Men da har det vært sånn siden bilen hadde gått ca 50.000. Dette var da gamlemotoren som ble byttet ut med en diesel for lenge siden. Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.