Voøvo740_89 Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Har montert dumpventilen, men den tømmer seg alt for fort og bilen stopper etter att jeg slipper gassen. Bilen er en Volvo 945 LT. Lader o,6bar. Noen som kan si meg hva som er galt??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Åssen ventil har du? Må ha en ventil som er beregnet for biler med luftmasse/luftmengde måler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Voøvo740_89 Skrevet Desember 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Åssen ventil har du? Må ha en ventil som er beregnet for biler med luftmasse/luftmengde måler. Har en JBR-K25 ventil. http://www.jbraceparts.se/JBR-K25.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Voøvo740_89 Skrevet Desember 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Har nå prøvd med 2 forskjellige, men hver gang jeg slipper gassen etter litt pådrag så stopper motoren min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88230fk Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Har nå prøvd med 2 forskjellige, men hver gang jeg slipper gassen etter litt pådrag så stopper motoren min Du må blende den originale ventilen på turboen, så blir nok dette bra ser du. Hadde samme problemet på min 230 fk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Voøvo740_89 Skrevet Desember 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Du må blende den originale ventilen på turboen, så blir nok dette bra ser du.Hadde samme problemet på min 230 fk. Har satt et dumplokk på den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 dumpen din tetter sikkert ikke ved tomgang så den blir stående og trekke luft som LMM ikke har fått registrert, fiks dette ved å shimse eller få fjæra strammere på en eller annen måte Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Voøvo740_89 Skrevet Desember 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Når jeg strammer fjære mer så får jeg bare en kvitre/flappre lyd i filteret istedefor. Da vil ikke dumpen åpne seg i det hele tatt. Og så snart dumpen endelig åpner seg så stopper motoren når jeg slipper gassen igjen. stempelet i dumpen går litt opp og ned på tomgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Riv av hele dritten! Har ikke bruk for den allikevel... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Voøvo740_89 Skrevet Desember 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Riv av hele dritten! Har ikke bruk for den allikevel... Nei jeg har vel kansje ikke det nei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Når jeg strammer fjære mer så får jeg bare en kvitre/flappre lyd i filteret istedefor. Da vil ikke dumpen åpne seg i det hele tatt. Og så snart dumpen endelig åpner seg så stopper motoren når jeg slipper gassen igjen. stempelet i dumpen går litt opp og ned på tomgang. akkurat samme problem hadde jeg med min B230FT og JBR-A25 dumpventil fra JBR... Stempelet i dumpen gikk litt opp og ned på tomgang, så av og til var den bittelitt åpen... prøve å justere den MANGE ganger, men enten så dumpa den og bil stoppa, eller så dumpa den ikke og bilen virka greit... prata såvidt med BCB ang problemet, å de sa at dette var typisk B230FT/B230FK - LH2.4 problem, særlig når man ikke kjørte på mer ladetrykk en "orginalt"... de sa at jeg kunne kjøpe en "kran" såkalt pysventil på svensk, som man kan justere opp og ned vacumet fra innsuget, slik så at stempelet i dumpen ikke ble sugd opp av vacumet fra innsuget, på tomgang... Jeg gadd i styre noe mer med den dumpen, så jeg solgte hele greia, og bestilte meg et rep-sats til den orginale dumpen i stedet, og bilen fungerer nå helt 100% med en grei dumplyd... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Riv av hele dritten! Har ikke bruk for den allikevel... fordelen med dump er jo at du ikke får bråstopp av turboen på grunn av at turboen fremdeles lader med gasspjeldet steng. så du sliter mindre på turboen. Men det fine med volvoene er jo at de har en liten en originalmontert.... vel å merke uten lyd. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 fordelen med dump er jo at du ikke får bråstopp av turboen på grunn av at turboen fremdeles lader med gasspjeldet steng. så du sliter mindre på turboen.Men det fine med volvoene er jo at de har en liten en originalmontert.... vel å merke uten lyd. :bump "Kremt kremt" :) Uten lyd, hmmm, har ganske grei lyd jeg, men har vel en del å si at det sitter åpent filter der, istedet for det orginale luftfilteret... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 fordelen med dump er jo at du ikke får bråstopp av turboen på grunn av at turboen fremdeles lader med gasspjeldet steng. så du sliter mindre på turboen.Men det fine med volvoene er jo at de har en liten en originalmontert.... vel å merke uten lyd. Orker ikke diskutere dette en gang til :crazysant dukenukem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Voøvo740_89 Skrevet Desember 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Takker for den hjelpen jeg fikk her, men nå er dumpen bortmontert inntilvidere ihvertfal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.