Gå til innhold

Dunkelyder ved rygging

Ranger emnet


polo_cl_c

Anbefalte innlegg

Har i det siste merket at det kommer dunkelyder på poloen min når jeg rygger. (dunkt, dunk, dunk) som noen banker på en dør. Det virker som bilen spretter. Lyden kommer fra rundt håndbrekket høres det ut som. Hva er galt? Er en 91 polo. Trommel bak. EDIT: Ikke så viktig som dunkelydene men, motstanden til varmeapparatet har røket. Er den lett å bytte selv? Hvor sitter den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være noe inni trommelen, har vært borti dette før og da var det den ene bremse skoen som manglet den pinnen som skal holde den inntil ankerplaten.

 

Prøv og finn ut hvilken side det dunker for og så avmontere trommelen for og se om alt sitter på sin plass, se også etter om det er noen deler som subber anig trommelen.

 

Det med mostanden til varmeapparatet vet jeg ikke hvor sitter, men på en 99mod bmw 5 serie så måtte jeg nesten skur av halve underdelen av dasjen for og komme til for og så klipse den av, men en haynes bok er kjekt og ha når du skal mekke :)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Motstanden til varmeapparatet sitter kanskje bak hankerommet. I min bil er det i hvert fall bare å skru ut hanskerommet så sitter den der på boksen til varmeapparatet, som regel på den de sitter. Siden det er en 91 modell burde det ikke være altfor vanskelig å få ut hanskerommet å sjekke bak.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det med varmeapparatet ordner seg nå, men jeg vil gjerne finne ut av den dunkelyden. Jeg testet i går når jeg rygget. Det kommer bare når jeg rygger når det er litt bratt, eller jeg er litt rask med gassen. Jeg kjente først på girstangen. Der kom det ikke noe i fra. På håndbrekket kjente jeg dunkingen gjennom den. Hva kan jeg gjøre for å sjekke eller fikse på en enkel måte? Er lixom litt blakk for tiden. Alt hjelper. Bare jeg eventuelt kan utsette reprasjonen til jeg har fått penger. Bare fikse den midlertidig liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår