Gå til innhold

ombygging 1.8 til vr6

Ranger emnet


smaago

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får slenge meg med på denne tråden jeg også da...

Vurderer sterkt å bytte ut 1,8'en min også.

Tenker på å kjøpe en hel delebil som jeg bare kan plukke det meste over fra.

Men har du tenkt noe på godkjenning?

Har du fått tak i denne listen med deler som må byttes som biltilsynet skal se over?

Var det så at det ene motorfestet må modifiseres for å få på plass VR6?

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får slenge meg med på denne tråden jeg også da...

Vurderer sterkt å bytte ut 1,8'en min også.

Tenker på å kjøpe en hel delebil som jeg bare kan plukke det meste over fra.

Men har du tenkt noe på godkjenning?

Har du fått tak i denne listen med deler som må byttes som biltilsynet skal se over?

Var det så at det ene motorfestet må modifiseres for å få på plass VR6?

 

hei e lillebodern til han som ska bygge om biln..

det han skal jøre e å bytte

frostillinga med dempera å fjære

bakstillinga med demper å fjære

motorn

bremse med bremse forsterkerdet er (abs)

alt det elektriske..

Volvo 142 dl Prosjekt

Volvo 240 Glt Bruksbilen

Volvo 245 Turboo!

Opel Ascona b N/A tunded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei e lillebodern til han som ska bygge om biln..

det han skal jøre e å bytte

frostillinga med dempera å fjære

bakstillinga med demper å fjære

motorn

bremse med bremse forsterkerdet er (abs)

alt det elektriske..

Alt det der er jo greit, men tenkte mer på alt papirdrittet som e nødvendig for å få godkjent ombyggingen...

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt det der er jo greit, men tenkte mer på alt papirdrittet som e nødvendig for å få godkjent ombyggingen...

Du tar en tur til Møller og får et papir som sier hva som må byttes om man setter i VR6-motor..

Det er det Biltilsynet skal ha, slik at de kan sjekke at dette har blitt byttet.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hei...

 

beklager å måtte skuffe mange nå... men av å til dukker det opp ting sånn helt plutseli som nå, jeg har kjøpt meg hus å det skal pusses opp å derme krever det ganske mye energi!!! beklager.

 

så derfor vil jeg gi muligheten til noen ander: selger alt jeg har til den ombyggingen jeg skulle til med!!

 

det er snakk om: 2STK MOTOR MED GIR,KOMPLETT LEDNINGSNETT(HELBIL)KOMPLETT UNDERSTELL,EKSOS,ABS BREMSER,BENSIN TANKE M/PUMPE OSV. DET ER ALT DU HAR BEHOV FOR.

 

HAR OGSÅ: EN ORGINAL BAKFANGER,TAKLUKE,VENSTRE DØR FRAMME/BAKE, GLASS TIL HØYRE SIDE FREMME/BAKE SAMT VINDUSHEIS HØYRE FREMME... HAR SIKKERET NOE ANNA GREIER OGSÅ.

 

RING MEG PÅ 93886776 DU KAN OGSÅ SENDE MAIL TIL 95019644@MOBILPOST.NO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI BEEMER Z1

 

det med papir er ikke noe problem, vest du gjør det enkelt, henter forstillingen komplett,bakaksel osv tar alt fra en vr6 så du ender opp med et sportsunderstell!!!

 

det er jo viktig at du har bremser som står i stil med motor og at kjøreegenskapener bli tilpasset det. du bygger om bilen din, kjører den så til et vw versted dem sjekker bilen din, du får et papir fra dem om at bilen din er ok bygget, leverer det til sammen med bilen til biltilsynet. dem stempler at bilen er godkjent med vr6 motor, da kain du fortsette å ha forsikring til 1,8l! dette har jeg sjekket sjøll!!! og så lenge du bygger på en bil som er eldre en 96modell slipper du unna me en masse avgifter!!!

 

alt er bare opp til deg å hvordan du vil gjøre det. det kain vere lønsomt å finne smutthull!!! å det finnes på dette felte også.

 

GLEMTE AT JEG HAR RADIATOR MED INNSATS OGSÅ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...

 

beklager å måtte skuffe mange nå... men av å til dukker det opp ting sånn helt plutseli som nå, jeg har kjøpt meg hus å det skal pusses opp å derme krever det ganske mye energi!!! beklager.

 

så derfor vil jeg gi muligheten til noen ander: selger alt jeg har til den ombyggingen jeg skulle til med!!

 

det er snakk om: 2STK MOTOR MED GIR,KOMPLETT LEDNINGSNETT(HELBIL)KOMPLETT UNDERSTELL,EKSOS,ABS BREMSER,BENSIN TANKE M/PUMPE OSV. DET ER ALT DU HAR BEHOV FOR.

 

HAR OGSÅ: EN ORGINAL BAKFANGER,TAKLUKE,VENSTRE DØR FRAMME/BAKE, GLASS TIL HØYRE SIDE FREMME/BAKE SAMT VINDUSHEIS HØYRE FREMME... HAR SIKKERET NOE ANNA GREIER OGSÅ.

 

RING MEG PÅ 93886776 DU KAN OGSÅ SENDE MAIL TIL 95019644@MOBILPOST.NO

Evt pris på alt? (selv om det egentlig står alt for langt unna da jeg bor mellom lillehammer og hamar)

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ser ikke ut te at dette blir solgt, endel intriserte men ingen som har noen fornuftige priser å komme opp med.

 

så da ser det ut te at eg bli å gjøre denna jobben...

 

tenkte at eg sko legge ut vertfall et bilde elle to av bilen detta sko på å litt av delene. men det bli enda ei lita stund før e få starta opp. hus kjøp åsså må e jo ordne en bil å bruke mens jeg bygger litt. har en 740 på lur...

 

jepp jepp, så sånn ligger det ann her...

 

go kvell alle!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på bane?

 

tenker at det kommer jo ann på hvor mye å ka du gjør ellers med bilen. i en 2l e det vel 115 hester? å et anna dreiemoment en ka du har i en 2,8L V6 er med 174hk... å en standar vr6 har vel litt forbedra kjøre egenskaper en ka en standar 2L16V kan jeg tenke meg til uten at jeg egentli veit så spesielt om det...

 

men om du ska bygge en bane bil e det vel omtrent at du får et heilt anna dra i en vr6, det skal normatsett dra krafti hele veien, mens en gti kommer vel sånn etterhvert... det meste har vel med motor volum å og sånn å gjøre tenker jeg.

 

gjør oppmerksom på at jeg bare sier det jeg har tenkt meg fram til! ikke noe ekspert i dette.

 

du kan jo høre med noen som driver med banekjøring f.eks...

 

håper dette hjelper deg litt vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på bane?

 

tenker at det kommer jo ann på hvor mye å ka du gjør ellers med bilen. i en 2l e det vel 115 hester? å et anna dreiemoment en ka du har i en 2,8L V6 er med 174hk... å en standar vr6 har vel litt forbedra kjøre egenskaper en ka en standar 2L16V kan jeg tenke meg til uten at jeg egentli veit så spesielt om det...

 

men om du ska bygge en bane bil e det vel omtrent at du får et heilt anna dra i en vr6, det skal normatsett dra krafti hele veien, mens en gti kommer vel sånn etterhvert... det meste har vel med motor volum å og sånn å gjøre tenker jeg.

 

gjør oppmerksom på at jeg bare sier det jeg har tenkt meg fram til! ikke noe ekspert i dette.

 

du kan jo høre med noen som driver med banekjøring f.eks...

 

håper dette hjelper deg litt vertfall.

 

2,0 16V har kremt 150 hk

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår