Gå til innhold

Bot for "råning"?

Ranger emnet


El_diablo

Anbefalte innlegg

* når man kjører en bil så slites den, og slitedelene er det moms på. Moms går til staten!

* når man kjører en bil, bruker man drivstoff, og drivstoff er det moms på, avgifter og moms på avgiftene igjen. Moms og avgifter går til staten!

* når man kjører en bil, slites dekkene, dekk er det moms og miljøavgift på. Moms og avgifter går til staten!

* når man kjører en bil så slites den og ruster, og når den ikke er verdt å koste på lenger, så må man skaffe seg en ny bil. Nye biler er det moms på - og engangsavgift, som det igjen er moms på. Moms og avgifter går til staten!

 

Og myndighetene sier at vi ikke får lov til å råne? de burde takke oss!

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og myndighetene sier at vi ikke får lov til å råne? de burde takke oss!

 

Neste gang snuten spør meg hva jeg gjør ute om natta (på jobb, råner ikke..) tror jeg faktisk jeg skal svare at jeg sponser staten.. :op Det er jo faktisk det vi driver med når vi lufter hestene. :)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang snuten spør meg hva jeg gjør ute om natta (på jobb, råner ikke..) tror jeg faktisk jeg skal svare at jeg sponser staten.. :op Det er jo faktisk det vi driver med når vi lufter hestene. :)

 

Eller du kan si at du bidrar til fellesskapet, kaster inn litt penger til kaka til sossissene så de kan dele den :usa:

'10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne loven er ganske grei jeg. Alle skjønner jo at dette er en lov som ikke politiet har kapasitet til å vokte 24/7. Men la oss si at du bor i en liten gate og så er den kar som på pure faen kjører fram og tilbake ved huset ditt. Tilslutt blir du forbanna, og ringer snuten. Hadde vi ikke hatt denne loven så ville han som kjørte fram og tilbake kunne sagt at det er ikke forbudt å kjøre, og dermed ha sitt på det tørre. Årsaken til loven er jo hvis det er et sted hvor det er mye unødvendig kjøring som er plagsomt for mange andre, så skal snuten ha en lov bak seg, slik at de kan jages vekk.

 

I praksis så vil vel det si at du får en advarsel og en oppfordring om å kjøre et annet sted. Tror ikke noen faktisk får bot får dette, da det vil være vanskelig å bevise at kjøringen ikke hadde noe for seg.

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bare tenkte på OM de skal bruke denne mer aktivt mot folk som liker å råne....

 

forrurensing, mye trafikk/kø, unødvendig støy osv? tjaa... tviler på at det er dette som er grunnen til at denne loven kom i det heletatt... :)

 

Ja unødvendig støy! Nettopp derfor de jager vekk rånere her med den loven hehe. Folk vil jo ofte sove litt om natta nær sentrum, istede for å høre DUNK DUNK DUNK og BROM BROM hele natta av folk som kjører rundt i ring well

 

Men de hadde jo jagd folk vekk uansett, om den loven var der eller ei :)

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som synes råning var kjedelig, er ikke akkurat spennende men hjelper hvis man har kontakt med andre rånere, kjedelig å råne aleine.

 

Er jo sant det du sier..blir såklart litt mer spennende!

Men dette er jo en smakssak, skal jeg være sosial drar jeg heller på cafè, tar en øl i byen, henger hjemme eller i garasjen med hue oppi en motor, enn å sitte i bilen på runda.

Men nå må jeg innrømme at det blir ratt ei runde etter jeg er ferdig på jobb ved 23 tia på kvelden når jeg er på vei hjem da, men nå har jeg den unskyldningen at jeg må gjennom sentrum for å komme meg hjem! hehe ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan noen fortelle meg akkurat hvor denne loven står!?

 

 

§3, som du må kunne når du tar førerkort klasse B :)

 

§ 3. Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

 

Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

 

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår