Gå til innhold

CD spilleren sprengte høytalerne mine!!!!

Ranger emnet

saes

Anbefalte innlegg

men det lar seg rett og slett ikke gjøre alltid...

for eks på spilleren min, en sony spiller. den begynner uansett å klippe signalet ut når den går over en viss grense. volumet går til 34, og den begynner uansett å klippe ved over 31, selv om jeg har utsignalet stilt på det laveste, og den klarer å gi ut et mye kraftigere rent signal hvis jeg skrur opp ut-signalet og volumet litt ned.

og når spilletren begynner å klippe går det hart utover høyttalerene om forsterkeren er stilt inn til å yte maks rett før klipping.

støtter teorien din, men den fungerer desverre ikke på alle (dritt)spillere... :(

Du har rett i det du skriver happyhappy

Ketil Skjei

Leder av EmmaNorway

Driver av Audioart v/Ketil H Skjei

Bil og hjemmestereo.

ketil@emmaweb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ har jeg fått endelig status :

Fikk hevet kjøpet av spilleren, høytalerne ville de ikke erstatte... :(

Selv om det var en såkalt "følgefeil"

For å si det litt stygt: Da vet du hvor du ikke kjøper neste gang.

For siden dem hever kjøpet, så innrømmer dem faktisk att det er/kan være en feil. Og da burde dem erstatte høyttalere siden det er "følgefeil"..

Men trur nok mange butikker hadde kommet med samme svar.

Kanskje forhandlere her kunne si hva dem antagli ville gjort. (vet det er vansklig å si noe konkret, siden dette har mye med mange ting å gjøre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en telefon til Forbrukerrådet og hør hva de har å si om denne garantisaken.

Kan jo hende de kjenner til firmaet fra tidligere slik at dette kan bli et godt avsnitt på "TV2 Hjelper deg".

Har dog butikken innrømmet at høyttalerne dine ble defekt av en følgefeil så er de pålagt å erstatte disse. De har jo innrømmet det!

Som skrevet over: Ring Forbrukerrådet og få vite om de riktige § slik at du slipper å dumme deg ut når du står med selgeren.

Lykke til!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De innrømmet at det var følgefeil med displayet, at knappene ikke virket som de skulle, men de mente at dette hadde ingen sammenheng med at høytalerne var blitt sprengt som følge av volumknappen, da jeg ikke kan bevise at dette har skjedd, har jeg ikke så mye å gå på, da det ble ikke funnet noen slike feil på spilleren... så blir vel til at jeg må kjøpe meg nye høytalere.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De innrømmet at det var følgefeil med displayet, at knappene ikke virket som de skulle, men de mente at dette hadde ingen sammenheng med at høytalerne var blitt sprengt som følge av volumknappen, da jeg ikke kan bevise at dette har skjedd, har jeg ikke så mye å gå på, da det ble ikke funnet noen slike feil på spilleren... så blir vel til at jeg må kjøpe meg nye høytalere.. :(

Så det dem faktisk mener er att høytalere ikke blir sprengt av ukontrolert bruk av volumkontroll. (det er jo det den feilen gjør)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken stiller du sterkt i. Ikke gi deg ved første "nei" fra butikken.

At butikken velger å gå frem på denne måten virker merkelig.

De innrømmer at det er feil på spilleren (knapper/display?), men nekter å erstatte varer som spilleren har ødelagt?

Dette er følgefeil laget av deres produkt, og er like fullt erstatningsansvar som selve produktet. Send saken til Forbrukerrådet og butikken, og gå tilbake til butikken og si at de er ansvarlige for følgefeil, og at du derfor vil ta denne saken videre dersom de ikke erstatter varene som pliktig!

Butikken har forbrutt seg mot FKJL §15 jmf. §14 (b)

Videre kan forbruker kreve erstatning for tap jmf. §33 ettersom tingen har en mangel jmf §14 (b) og §15.

Den viktigste for deg i dette tilfellet er §34 "Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter, foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk."

Det er så selgerens ansvar å avkreve produsenten erstatning for varen.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk problemer med en Pioneer spiller for en tid tilbake siden, den tok faktisk fyr under kjøring.. Den var ca 3 mnd gammel.

Leverte spilleren til forhandleren dagen etter, og i det de kobla strøm på spilleren i butikken for å teste, begynte det å frese og ryke av spilleren, uten å slå den på. De sa til meg at de skulle sende den til reparasjon.

Vel, det gikk noen uker, hørte ingenting fra dem. Ringte og spurte om det var noe framgang i saken og fikk høre følgende: "Pioneer nekter å reparere spilleren pga av feilen ligger i bilen din."

Hvordan kan de påstå noe sånt når jeg hadde brukt en annen spiller helt problemfritt i de ukene jeg ventet på svar?

Det gikk att og fram med argumenter i ca en uke, jeg var klar for å flytte til andre enden av landet for å gå på skole, og til slutt dreit jeg i hele spilleren og tok det som det var. Sa til dem at siden spilleren allerede var ødelagt, og jeg ikke kom til å få noe tilbake, kunne de i alle fall ta ut cd-platen som stod i spilleren siden den var nyinnkjøpt.

Gikk to uker, så kom cd-platen i posten med en faktura på 170,- for arbeidet med å ta den ut. Jeg bad dem stikke regningen dit sola ikke skinner, og hørte aldri mer fra dem.

Makan til slurvice!

- 98 Honda Integra Type R

- 93 Toyota Corolla 1.6 Automat *solgt*

- 94 Honda Accord 2.3i SR *solgt*

- 83 Ford Sierra 2.0L *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil komme med en liten update på saken...

Jeg fikk hevet kjøpet, men høytalerne blir IKKE erstattet, da det ikke kan bevises at det var spilleren som gjorde dette, enn at jeg hadde tynt dem maks fra før, og at det dermed var en feil i dem fra før... Tåpelig..

Har tatt kontakt med forbrukerombudet, men de mente jeg egentlig ikke hadde noe "case", da jeg ikke kan bevise at det var spilleren som gjorde dette... Og jeg tror rett og slett at jeg ikke bruker noe mer energi på dette, og kjøper meg noe nytt... Man finner jo fort ut hvor man ikke skal handle mer for å si det sånn da...

Neste gang blir det garantert Alpine eller pioneer.. ikke noe litt ukjent merke neste gang neI! yodude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil komme med en liten update på saken...

Jeg fikk hevet kjøpet, men høytalerne blir IKKE erstattet, da det ikke kan bevises at det var spilleren som gjorde dette, enn at jeg hadde tynt dem maks fra før, og at det dermed var en feil i dem fra før... Tåpelig..

Har tatt kontakt med forbrukerombudet, men de mente jeg egentlig ikke hadde noe "case", da jeg ikke kan bevise at det var spilleren som gjorde dette... Og jeg tror rett og slett at jeg ikke bruker noe mer energi på dette, og kjøper meg noe nytt... Man finner jo fort ut hvor man ikke skal handle mer for å si det sånn da...

Neste gang blir det garantert Alpine eller pioneer.. ikke noe litt ukjent merke neste gang neI! yodude

Vell vell. Slikt skjer..

Hva med å benytte seg av firmaer her? Dem virker jo både seriøse og hjelpsomme.

Og dem kan gi deg godt tilbudt på det du trenger, og faktisk finne ut hva som er bra nok for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk på salg&service ifjor, og vi lærte mye om sånt, og var på ett par fåredrag på forbrukerrådet... gå på forbrukerrådet sine websider, så finner du masse oppsett til brev, klagebrev og lignende... så sparer du på alt, og gjør en innsats for det selv, og gir dem seg ikke, så tar du kontakt. for de har visst mye å gjøre, og er mindre hjelpsomme om du ikke har gjort en innsats for det selv først;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk på salg&service ifjor, og vi lærte mye om sånt, og var på ett par fåredrag på forbrukerrådet... gå på forbrukerrådet sine websider, så finner du masse oppsett til brev, klagebrev og lignende... så sparer du på alt, og gjør en innsats for det selv, og gir dem seg ikke, så tar du kontakt. for de har visst mye å gjøre, og er mindre hjelpsomme om du ikke har gjort en innsats for det selv først;)

Har lagt ned en god del tid og arbeid i dette nå, og kommer desverre ikke noe lengre.. så da får jeg bare bite det i meg... desverre! Men det er på denne måten man vet hvor man IKKE skal handle noe mere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider