mmh Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 hei noen som veit om større turboer til a4 1.8t som passer på orginalt grenrør???? større en k04. Siter Old Volvos Never Die, They Just Go Faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmh Skrevet November 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 ingen som veit om noe annet som passer????????????????????????????? Siter Old Volvos Never Die, They Just Go Faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auditq Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Tror ikke det desverre :( Siter 99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036 85' Mærche X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 hei noen som veit om større turboer til a4 1.8t som passer på orginalt grenrør???? større en k04. tror turbo-service leverer en som er oppgradert T04. om den gir mye efekt er heller tvilsomt sikkert dyr også. Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majty Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Er det T03 som er orginal? Siter X-Audi a4 1,8t - Solgt *dypt savnet* X-Golf II 1,8L '90 - Solgt X-Porche 911 '02 banebil i skapet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Borg-Wagner KKK03 er originalt. En K04 passer vel rett over? Og en K05 eller 06 (husker ikke) ble jo lansert fra KKK for ikke alt for lenge siden. Men det optimale er vel trolig bolt on fra ATPturbo.com, mer om disse er her: http://www.atpturbo.com/root/releases/release041205.htm Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmh Skrevet Desember 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 takk for svar. virker som det er k04 som er det enkleste da. Siter Old Volvos Never Die, They Just Go Faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 K04 er veldig enkelt, men, det gir ikke nødvendigvis så veldig mye mer sett økonomisk enn en enkel eksos, chip og eventuelt filter på en standard K03. Litt enklere forklart: Skal du ført bytte endel, gå like greit for et litt større oppsett enn noe som er 'halvveis'. Da hadde jeg heller skaffet småting til ca 260-270hk med en Garrett turbo. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majty Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 kan du anbefale en forhandler på østlandet som kan med dette? Siter X-Audi a4 1,8t - Solgt *dypt savnet* X-Golf II 1,8L '90 - Solgt X-Porche 911 '02 banebil i skapet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi__a41.8t Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 kan du anbefale en forhandler på østlandet som kan med dette? TS RACING kanskje ???? http://www.ts-racing.no / http://www.tsracing.no Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus_primera Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 kan du anbefale en forhandler på østlandet som kan med dette? Hei Øyvind, dette kan kanskje jeg hjelpe deg litt på vei med. Når det gjelder bytting til større turbo så har jeg vært inne på tanken for en stund tilbake. Men slo den raskt fra meg grunnet lommeboka : yummy Jeg kunne få tak i en kkk04 turbo av TS for (om jeg husker rett 15-20tusen) så det var i og for seg greit nok. Men da jeg undersøkte dette nærmere fikk jeg vite at dette ikke ville hjelpe meg noenting på vei. Jeg måtte gjøre mer, som mapping, da ble det også prat på bla datasprut osv osv. Tror hele greia kom ca 50.000,- jeg, da fikk jeg vel ca 260+-hk i bilen min, det er ca tusenlappen per hest det. :p Såklart, har du god råd så er det bare å sette igang, men jeg drøyde det da iallefall =) Siter 02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion 89 Nissan Sunny - Arbeidsbil x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Det er klart at trim koster. 1000kr pr hest er jo den magiske formelen som har vært brukt mang en gang, mens man i enkelte tilfeller kan få ut mer pr krone på endel turbomotorer. Før det er mye snakk hit og dit og at folk på det varmeste anbefaler sin egen tuner ut ifra et subjektivt ståsted vil jeg påpeke to ting: 1. Tenk grundig igjennom hva du er ute etter/hvor mye du vil tune. 2. Husk at det er fler aktører på markedet som leverer sine løsninger, og det ene er kanskje ikke bedre enn det andre for DITT vedkommende - selv om mange andre har vært veldig fornøyd. Hva gjelder forhandlere på Østlandet for VAG trim så har man følgende: AudiSentrum (MTM forhandler) Flissundet Motorsenter (MTM forhandler) Jonus (egne oppsett) TS racing (Hohenester Sport forhandler) Dette er de fire store aktørene jeg kommer på nå umiddelbart, TS har også folk i Fredrikstad er det vel. Alle disse kan innenfor "normaltrim" lage en løsning som passer deg som kunde best. Den mest økonomiske tuningen du får til bilen din er ren chiptrim av originalmotor. Det vil ikke være noe annet som vil være like "rett frem" som akkurat dette. Som nevnt over her er det mulighet for å montere en K04 turbo, men denne vil ikke fungere optimalt med de andre komponentene som er i en 150/163/180hk motor, men slik ER det jo. Enkelt deler gir mer potensiale i andre, og ballen ruller. Slik JEG ser det (og andre er sikkert helt uenig) så er løsningene slik (og tilgjengelig mange steder): 1. nøy deg med chiptrim, dette gir rundt 190-195hk, men i tillegg så låser du opp det veldig viktige momentet på mellomregisteret. Bilen din blir veldig mye mer kjørbar enn standardmappingen. Er vel ca 320Nm tilgjengelig etterpå. NB! Vit at endel VAG motorer har defekte LMM (Luft Masse Måler) som gjør at bilen går dårlig. Monterer du et sportluftfilter vil dette kunne lage trøbbel, da oljen fra filteret suges inn og klistrer seg på den motstanden i LMMen og som da gir feil signaler til motorstyringen. MITT råd: styr unna om det går! 2. I tillegg til ren chiptrim får du på et eksosanlegg som trolig gir motoren en litt mer livlig karakteristikk. Om dette gir så mye hestekrefter som 220 på en slik motor i standard versjon er vel noe man kan diskutere dag ut og inn, noen forhandlere reklamerer nå for det i samsvar med et sportluftfilter. 3. K04 opsjonen som bolt-on løsning har vært veldig populært. Dette som tillegg til det i punkt 2 kan vel gi omkring 240hk om du er heldig. Sannsynlig trengs også en ny bensinpumpe for å klare å levere nok. Grunnet kostnad på turbo sett i forhold til hva man tjener av hk/Nm fra punkt 2 vil JEG si det ikke er verdt det, da motorens egenskaper/karakteristikk er veldig lik som ved "210/220"hk kitene. En ny downpipe er vel også nødvendig ved en slik sats. 4, Du kan ta den helt ut med K04 og samtidig starte med dyser og alt dette ekstra som hører med, dette blir jo en tilnærmet original 210/225hk 1.8T og resulterer i rundt 265-270hk og dertil moment. Denne løsningen er litt som med nr 3, man er her ikke så VELDIG langt unna å heller ta den helt som som i neste punkt. 5. Ta hele runden og starte med Garrett T28/T28RS, dyser, downpipe, eksos, filter osv, altså det første skikkelige kit'et. Dette koster jo da endel da man er nødt for å bytte endel komponenter, så priser fra 50 000kr - 75 000kr kan godt tenkes stemmer. 6. The sky is the limit.,, Alt ettersom hva du har lyst til. Interne deler i 1.8T motorene holder til 340 eller 360hk alt ettersom hvilken utgave. Her er det bare å gå igang med alt hva man ønsker. Prislapp: høy(ere)... Litt som alternativ til punkt 3 - evt med flere modifikasjoner for punkt 5 - er jo disse K0x Killer satsene. Jeg ANTAR at dette besvarer de ting du evt har hatt i kikkerten, og håper det kan hjelpe deg til at du skal ta ditt valg! Husk også at garanti på motor utgår etter modifikasjoner, at det kan være greit med forhandler som yter deg god service - uforutsette ting KAN skje, at den løsningen du velger er holdbar og at det kan brukes slik du ønsker uten at du må inngå kompromisser med mindre bilen er godt trimmet. Lykke til! :) Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Jeg kunne få tak i en kkk04 turbo av TS for (om jeg husker rett 15-20tusen) så det var i og for seg greit nok. Men da jeg undersøkte dette nærmere fikk jeg vite at dette ikke ville hjelpe meg noenting på vei. Jeg måtte gjøre mer, som mapping, da ble det også prat på bla datasprut osv osv. Du kan jo få den turboen en god del billigere om du leter litt (hint hint) Kommer vel langt med 10 lapper for turbo og dyser, så kommer modding av downpipe/chip i tillegg. Skulle tro at 20 lapper holder lenge Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majty Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Tror hele greia kom ca 50.000,- :eek: Tror lommeboka mi ikke vil være med på det. Siter X-Audi a4 1,8t - Solgt *dypt savnet* X-Golf II 1,8L '90 - Solgt X-Porche 911 '02 banebil i skapet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.