Gå til innhold

åssen sub kasse må jeg ha i min MB w210 (e klasse) ??

Ranger emnet

w210200cdi

Anbefalte innlegg

Hei..

Er ny her på forumet.....

Skal til å bygge annleg i bilen min, en Mercedes e-klasse Sedan (w210) 200cdi 2001 modell...

Skal til å bygge subben, har kjøpt inn 2 stk 12" Cadence beast og en Cadence amadeus 7000...

Prøvde med ei vanlig portet kasse med 2 avdelte kammer på ca 40 liter og en 4 " port ut av vert kammer... men føler ikke jeg får nok bass i bilen :(

Noen som har noen ide eller erfaringer??

Vil det hjelpe hvis jeg snur elementene og lar dem spille innover i kassa??

Takker for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Er ny her på forumet.....

Skal til å bygge annleg i bilen min, en Mercedes e-klasse Sedan (w210) 200cdi 2001 modell...

Skal til å bygge subben, har kjøpt inn 2 stk 12" Cadence beast og en Cadence amadeus 7000...

Prøvde med ei vanlig portet kasse med 2 avdelte kammer på ca 40 liter og en 4 " port ut av vert kammer... men føler ikke jeg får nok bass i bilen :(

Noen som har noen ide eller erfaringer??

Vil det hjelpe hvis jeg snur elementene og lar dem spille innover i kassa??

Problemet med MB sedan er at lyden ikke kommer fram til deg. Den forblir i bagasjen.

En løsning er åpning i hattehylle. Jeg har en mye eldre MB, men hadde samme problem. Jeg fjerna hatte hylle høyttalera slik at jeg fikk ett hull på værside der. (beholdt høyttaler grillene)

Dette hjalp betraktlig, men kanskje ikke helt nok, men prøv dette kanskje det er nok for deg. (mener 210 også har høyttalere i hatte hylla)

Det går også å legge inn nye hull, eks 2 - 4 stk 4" porter (men veldig korte, dem skal bare stikke igjennom hatte hylla og ikke ned i bagasjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:)

Har akkurat satt inn nye focal høytalere i hatehylla.. så har ikke lyst å fjrene dem:) Er ikke så veldig lysten på å begynne å kappe hull i hatehylla da dette er en nokså dyr bil.. hehe..

har bensin tank i ryggen, så er ikke n oe mulighet å få lyden gjenom der heller

Men hvis jeg bare klarer å få nok trøkk i tronken burde d jo dunke litt inne i bilen:)

Noen som har noen formeninger eller tegninger på hvordan jeg burde bygge kassa og plasere subene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:)

Har akkurat satt inn nye focal høytalere i hatehylla.. så har ikke lyst å fjrene dem:) Er ikke så veldig lysten på å begynne å kappe hull i hatehylla da dette er en nokså dyr bil.. hehe..

har bensin tank i ryggen, så er ikke n oe mulighet å få lyden gjenom der heller

Men hvis jeg bare klarer å få nok trøkk i tronken burde d jo dunke litt inne i bilen:)

Noen som har noen formeninger eller tegninger på hvordan jeg burde bygge kassa og plasere subene?

Før jeg fjerna hattehylle høyttalere så plaserte jeg suben under hattehylle, og lot den spille rett opp. Det ga mer lyd inn men også skrangle lyder, mulig de nye er litt bedre dempa slik sett.

Forstår att du ikke vil skjære hull i dyr fin bil.

Men om du deler lavere så kan det hjelpe, siden lavere toner trenger lettere igjenom masse. Men da kreves det bra midbass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider