Gå til innhold

putte b18 oppi 323 gtr

Ranger emnet


MGR

Anbefalte innlegg

jeg satt å tenkte her om dagen, jeg elsker motor lyden til vtech, mn er ikke 4wd. og liker for såvidt mazda 323 gt-r, noen som tror det går å sette b18 motor i en 323? er jo 4wd der. eller er det muligheter for og bygge 4wd på en civic?

 

Civic er jo levert med 4wd, iallefall sedanversjonen. Mange som sikkert sier nei(alle vet jo alt her..), men jo... En her jeg bor som har.

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Hva skal du med en Honda motor i en Mazda??? OK, Honda lager noen kule motorer, men jeg hadde heller brukt penga på en frisk MAZDA NA motor i en GT-R istedenfor. F.eks. en 2,0 16 V motor.

 

Vtec klarer vi oss uten. Det er jo bare på toppen en skikkelig NA går bra likevel :bump

 

Neste spm. er hvorfor i det hele tatt plyndre en GT-R for den ypperlige BP motoren som sitter der. Hva har du mot turbo?

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan da lett få godt over 500 hk i en b18 da. vet ikke va en gtr motor klarer.

 

Har du prøvd en GT-R? Tror ikke du bytter motor vist du har kjørt en GT-R som er justert litt på.

 

Men du får gi beskjed da så kjøper eg GT-R motoren billig :D

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det sånn, finn andre såpass gamle 1,8 liters turbomotorer som kan trimmes så bra på org.deler du!

 

bensinpumpe som begynner å slite over 300 hk.

råder og stempelringer som holder 330hk

dyser som gir seg på hva ere...? 340?

 

 

turboen er god for over 40psi, som vil gi rett over 400hk!

hjernen er så og si satt opp for rally...

for all del, hondamotorer er rå de, men i bang for the bucks er det lite som slår GT-R maskinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjernen er så og si satt opp for rally...

for all del, hondamotorer er rå de, men i bang for the bucks er det lite som slår GT-R maskinene.

Må si meg enig med deg.

 

Men skal man absolutt ha en bil med Honda motor og 4wd så er vel GTR den som står neders på lista, velg nå i såfall noe som har drivverk som tåler litt da... :drive2

 

Kjøp deg heller noe RWD av noe slag og bruk S2000 motor og girkasse, mye lettere og minst like gromt som en B18 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nok en uvitende der ute ser jeg? :D

 

eida, jeg bare flipper... :)

 

ta et søk inne på 323 tråden i mazdabiten...gamle poster og topicer.....

 

der er det tre ord som nevnes på HVORFOR girkassene er et "svakt" punkt...

 

vedlikehold, vedlikehold ooooooooog vedlikehold!

 

folk rykker løs fra 6000 på tørr asfalt, spinner dougnuts(noe man ABSOLUTT ikke bør gjøre uansett med 4wd på bilen), og glemmer dette med å bytte olje på hoved og transferkasse.... da sier det pang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår