Gå til innhold

Glassmontering over forsterkere o.l.

Ranger emnet

Racing_

Anbefalte innlegg

Hei.

Har 2 forsterkere og 2 kondensatorer som er nedfellt, så det kommer glass over de etterhvert. Har brukt 9mm vannfast kryssfiner som topp plate.

Så jeg lurer veldig på hvordan dere gjør det med glasset for at det skal bli fint rundt kantene?

Har lyst til å frese ned den tykkelsen som glassplaten blir, slik at glassplaten vil gå gjevnt med kryssfiner platen etter at det er kommet høyttalertrekk på den.

Har et par ideer selv for å få det fint, men vil gjerne høre hvordan dere andre har gjort det? Og sleng gjerne med bilder, så jeg får sett bedre.

MVH

Pioneer - Stinger - Morel - Evus - Phoenix Gold

Mondeo MK1 prosjekt.....RS kitt, bilstereo, DVD osv.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel , jeg hadde prøvd å få tak i MDF og brukt det i stedet for toppplate , siden kryssfineren fliser seg når du sager og freser i den, evt nest best spon, men det fliser seg også en hel hau i forhold til mdf. :)

Skal du bruke glass så aner jeg ingenting om kantene , jeg har alltid brukt 10mm plexi , og det bestiller jeg bare med polerte kanter :) Tryggere en vanlig glass, og billigere enn herdet glass er det også :)

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om dere freser et spor, legger glassplaten oppi sporet, trekker opp med stoff og skjærer rundt glassplaten slik at stoffet ligger innpå glasset?

At man har en mal som er litt mindre enn glassplaten som man skjærer etter, for å få rette kanter.

Eller om dere freser et spor, trekker opp med stoff, legger stoff nedi sporet og litt under platen, så legger dere glasset i sporet og eventuelt skrur glasset fast(?)

Men da vil skruene vises, det vil jeg ikke. Og hvis man limer glasset fast vil limet vises, det vil jeg heller ikke.

Noen som har en god oppskrift på dette? Eller nærbilder av slike installasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...tenkte ikke på at man kunne ha så liten klaring at glasset må presses inn. Det er jo en mulighet.

Du sier du kun har brukt pleksi. Vært noe plaget med riper o.l? Var derfor jeg tenkte jeg skulle bruke glass, for å unngå riper. Det blir ikke store flaten som skal ha glass så det skal mye til før det knuses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , plexi er noe dritt når det kommer til riper, derfor pleier jeg kutte ut filt i samme størrelsen som "gulvet" og legge oppå.

Når du skal skjøre ut hullet til plexien , legger du til 1,5mm på hver side, så skal du se at glasset sitter bom fast når du presser det nedi. Husk å vent med å skjære hullet til du faktisk HAR glasset å kan kutte etter det , det blir fort en milliteter feil ovs, å da er det greit å lage hullet etter glasset å ikkje glasset etter hullet! :D

Lykke til!

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider