banybakke Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Jeg syns det går dårlig, helt til jeg har kjørt en tur med en 1,8 GL jeg har. Da syns jeg G60`n går bra igjen . Litt forskjell på Trimma G60 med ca 200 hk og en Gl med 90 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marfje Skrevet November 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 hehe sikkert sant det :) har bare mine usle 75hk så jeg skal ikke åpne kjeften :D skal se å få skiftet pakningen iløpet av dagen no.. litt bakrus her fra i går.. :S Mvh Marfje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marfje Skrevet November 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 nå har jeg byttet toppdekselet.. men, forsatt litt problemer her.. ikke med olje søl men med at jeg fikk start på den første gangen men etterpå ville den bare ikke :( hva kan det være no for noe då? Mvh Marfje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Har du sjekket ledningene ned til lambda sonda da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 hu har vel ikke lambdasonde.... eller.. 89mod... er den ny nok, så er det lambda på'n... ;) skal fungere uten og Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marfje Skrevet November 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 tror ikke det var en lambda sonde.. var temp. måler eller noe.. kan det være derfor? Mvh Marfje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Nei en temp føler har ikke noe med at du ikke får start. Er det bare en ledning som går inn på den dingsen ? eller er det 3 eller 4 ledninger samlet i ei strømpe ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marfje Skrevet November 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 det er et par ledninger samlet i en strømpe ja.. den ene går ned til manifoilet i en kontakt der. vet ærlig talt ikke hva det er for noe. og de andre ledningene fører andre steder.. Mvh Marfje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 lambdaen sitter på baksiden av manifolden.. har lambda jeg og, men det har virkelig bare 1 ledning på seg Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 lambdaen sitter på baksiden av manifolden.. har lambda jeg og, men det har virkelig bare 1 ledning på seg Ja det finnes mange typer lambda, men ikke alle har like mange funksjoner. Der det kun sitter 1 ledning så er dette signalledningen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 tror ikke det var en lambda sonde.. var temp. måler eller noe.. kan det være derfor? Mvh Marfje Sitter den skrudd inn i eksos manifolden så er det lambda. Du må sjekke at det ikke er no brannskader på signalledningen der, sånn at det blir kortslutning. PS: spray CRC 5/56 på alle elektriske punkt i motorrommet, så slipper du problemer med å starte hver gang du har tatt motorvask Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marfje Skrevet November 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 meget sansynlig at det er en kortsluttning der.. det er en 2leder som går ned i manifoilet. og all isolasjonen har blitt til kjeks :( så jeg må sikkert bare få en ny kabel snutt der. *finne lodde apparatet* :) takker for alle svar :) skal fikse ledningen i morgen! Mvh Marfje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 meget sansynlig at det er en kortsluttning der.. det er en 2leder som går ned i manifoilet. og all isolasjonen har blitt til kjeks :( så jeg må sikkert bare få en ny kabel snutt der. *finne lodde apparatet* :) takker for alle svar :) skal fikse ledningen i morgen! Mvh Marfje Som jeg sa så kan du bare dra ut kontakta til lambdaen. Bilen går greit uten. Jeg vil ikke anbefale deg å lodde ledningene til lambdaen, pga at da skjer det noe med motstanden i ledningen. Det kan være nok til at den ikke funker som den skal etterpå. Jeg ville kjøpt ny lambda eller fått tak i en på høggern. Når lambdaen ikke funker så får du sinnsyk høy co. Den vil bruke masse bensin og det ryker svart ut av eksospotta, nesten som en diesel bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marfje Skrevet November 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 ok.. men, er ikke så sikker på om jeg har lambda altså... så litt i haynes boken.. og fant ikke noe om at 1.6 hadde den. og hvis jeg hadde hatt det ville ikke jeg hatt en justerings skrue på manifoilet og for c02 nivå? faderen nevnte noe om at det er en varme måler og noe som styrer choken.. er ikke det en grei grunn hvis den starter fint , men etter 30sek holder den på og daue(blir skikkelig lav på turtal)og tilslutt dauer.også får jeg ikke start på den igjen?og angående ledningen... vil bare bli skjøtet med en han og hun kontakt på begge ledere.. vil ikke bli noe forandring vil jeg tro(ta forbehold til skrivefeil og slikt... nettopp våknet her og har ikke fått meg kaffe og røyk :)). Mvh Marfje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Blir plugga våte når du prøver å starte den ? Kanskje du bare har dårlig batteri. he he Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg