Dogshift Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Her var det mye teorier. Jeg jobber som mekaniker på Bertel O. Steen, og har kanskje skiftet 50 +/- 10 toppakninger pga. den feilen der (mest og helt vanlig på 110 D som har turbo) Toppakningen ryker mellom oljetrykkskanalen til topplokk/kamaksel og sylinder 1 så den pumper oljen inn i sylinderen og det ryker noe helt jævelig. Og en annen ting vi gjorde (servicemelding) var og utføre et frikjøringsprogram på motoren pga. mulig stempelringer hadde satt seg og dermed ble det oljeforbruk Full gass i 30 sek, tomgang i 10 sek. fullgass i 30 sek. og sånn gjorde vi 50 ganger i strekk (mye heite motorer da og turboslanger som spratt av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimael Skrevet November 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Hei Takker for det siste og mest troverdige tipset. MEN Nå har bilen stått noen måneder nesten uten olje. (hellte på 4,5 liter for å få den på max) Skulle prøve å få liv i den i går. Ny opplada batteri. Når vi vrei om tenningen virket det som om batteriet var flatt. Var så vidt den sveiv rundt, men tennte nesten noen ganger. Etter flere forsøk med startkabler, booster, andre batteri osv ble tauing nest prosjekt. Når clutch blei sleppt på 1 og 2 gir var det akkurat som om den stamma seg helt. På 3 gir trilla den fint, men var ikke antydning til tenning. Tilbake på plass satte vi på en batterilader og prøvde å kinne igjen, men den var like seig. Så vidt den sviver rundt. Og du kan høre på motoren at den sliter med å svive rundt. Dessverre er det ikke motorvarmer på den. Prøvde og helle på en halvliter med diesel i dag da jeg har hørt at dette kan få ting til å løsne. Så får vi se om den kinner lettere i morgen. Noen forklaring på hva som har satt seg? Er det pga at den har stått uten olje? Hvorfor triller den på 3. men ikke 1. og 2.? Er det greiest og bytte motoren? Er turbo eneste forskjell på 108 og 110? Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 altså, man prøver ikke å starte en bil ved å taue den igang på 1 og 2 gir, da blir det så mye motstand at dekkene bare vill hoppe. 3 gir er tingen :) Høres ut for meg om at den motoren der har sett sine beste dager ja. Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimael Skrevet November 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Den har nok det. Men det er da vanlig å taue biler på 1 og 2 gir. Er aldri noe problem med en ok motor. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.