xanakor Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 når jeg ser nedi motorrommet å på luftfilterboksen så ser jeg en hell jævla del mange slanger å ting som er kobla på luftfilter boksen... hva må jeg gjøre får å sette på annet luftfilter på 244' min? Siter VW GOLF 1.8 gl 1989 (x)volvo 244dl 1979 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 fjerne/blokere pulsair systemet som kommer fra eksos manifoilen eller rundt der et sted og over toppdekselet. fjerne hele luftfilter kassen og prøve og få det nye åpne filteret bort til der sprekken er ved radiator. motoren liker best kald luft. Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xanakor Skrevet November 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 er det noen ting som kan gå galt når jeg fjerner/blokkerer de ledningene til luftfilteboksen? Siter VW GOLF 1.8 gl 1989 (x)volvo 244dl 1979 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Nei... Sier jeg uten å kunne utdype det.. Men nesten alle gjør det - unntatt meg.. Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Merker man noe forskjell på vanlig luftfilter og sportsluftfilter? På en b 230f... Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 LYD, kan være litt krøll hvis det kommer drit i lmm, er vel ikke pulsair på F Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 ikke pulsair på F motor nei, og dritt i lmm ungår man ved å ikke kjøpe filter på bilxtra og liknende økonomi sjapper og heller koste på seg K&N(mange mener det finnes andre konkuranse dyktige merker) men spør du meg er det en grunn for at K&N er _K&N_ om noe fatter.. er liksom det som er sportsfilter..og en har jo garantien.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 ikke pulsair på F motor nei, og dritt i lmm ungår man ved å ikke kjøpe filter på bilxtra og liknende økonomi sjapper og heller koste på seg K&N(mange mener det finnes andre konkuranse dyktige merker) men spør du meg er det en grunn for at K&N er _K&N_ om noe fatter.. er liksom det som er sportsfilter..og en har jo garantien.. Har iallefal vært borti fusking på F pga mangerl av filter(tett), men er bare å montere filteret på røret fra lmm med støtte, ev forlenge så det kommer foran radiator og voila, kaldluftsinntak(CAI som det så fint heter for de som ikke kan norsk). Bruke ett filter som er tett utenom filterdelen er jo selvfølge(hvis noen skjønte), jamex gir ganske bra lyd. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg