Gå til innhold

Snikstrøm?

Ranger emnet


arnehan

Anbefalte innlegg

Hjelp! Jeg har problemer med en gammel mazda 626. Batteriet lader seg ut over natten. Jeg har kjøpt nytt batteri så det er ikke det som er problemet. Har lite erfaring med sånt men skjønner at det må være overledning eller kortslutning et eller annet sted. Har prøvd å ta ut en og en sikring for så å måle hvilken krets strømmen forsvinner fra men amperemeteret viser 2,7 a strømtap fra batteriet uansett. Alt er slått av. Hvor i huleste skal man egentlig begynne feilsøkingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan være dynamoen som er ødelagt.

jeg hadde samme problemet på min bil, en rover.

 

prøv å måle, også koble bort ene ledningen på dynamoen, og se om det forandrer seg.

 

på en dynamo så har du noe som er kalt dioder, dem fungerer som en slags enveisbru, slik at strøm bare strømmer ut av dynamoen, og ikke tilbake igjen. dem var hvertfall ødelagt på min.

 

rett meg hvis jeg tar feil med navn på de forskjellige tingene, men slikt jeg forsto det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stall tipse e å ha batteriet oppladda, kopl av minus polen, la plussen stå, la det stå sånn over natta, e det da tomt neste dag så e det jordfeil. Der det oftest e jordfeil e i pæreholderne rundt omkring biln samt sikr boksn, dette kommer av dritt som havner oppi der, det e åsså lurt å gå over alt av kontakter me electro cleaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stall tipse e å ha batteriet oppladda, kopl av minus polen, la plussen stå, la det stå sånn over natta, e det da tomt neste dag så e det jordfeil. Der det oftest e jordfeil e i pæreholderne rundt omkring biln samt sikr boksn, dette kommer av dritt som havner oppi der, det e åsså lurt å gå over alt av kontakter me electro cleaner.

 

Det går ikke.

Mulig du har en liten krypstrøm i dynamoen eller starteren hvis du har prøvd alle sikringene, eventuelt kablene til dynamo, starter eller sikringsboks

66 Chevrolet El Camino

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår