MuV Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 Jeg må bytte termostaten på Audien min. Har søkt litt rundt, men finner ikke noen plass der det står hvordan man gjør det. Kunne kanskje noen kommet med en grei forklaring? Siter Audi 100 2,3E '91 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 Jeg må bytte termostaten på Audien min.Har søkt litt rundt, men finner ikke noen plass der det står hvordan man gjør det. Kunne kanskje noen kommet med en grei forklaring? Sitter under servopumpa, der hvor nedre radiatorslange er koblet til motoren. To bolter med 10 mm hode, skru løs, vipp ut huset (kan sitte litt fast), ta ut termostat, pass på at alle pakningsrester er borte, sett sammen igjen. Det er kun en pakning, og den sitter på utsiden av termostaten. Enkelt, men kan være litt trangt der. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0nn Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 dette fikser vel hagen? hehe.. Siter volvo 740 turbo med borbet 9*16, chippet,filter osv.. 200+ hk 3" JT ønskes kjøpt volvo 740TiC 87mod selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MuV Skrevet November 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Hehe, ja bør få hjelp av han så jeg ikke ødelegger hele dritten. Har også bestilt Haynes bok til Audi 100 så det skal vel gå greit! Siter Audi 100 2,3E '91 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MuV Skrevet Desember 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Har fått Haynes boka mi nå, så har vel sån omtrent kontroll på hva som skal gjøres. Men må bare forsikre meg om at jeg har funnet termostaten. Er den bak "dekselet" som er ringa rundt på bildet? Sån jeg har forstått det iallefall! Siter Audi 100 2,3E '91 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0nn Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 viss den slangen kommer fra radiatoren så Siter volvo 740 turbo med borbet 9*16, chippet,filter osv.. 200+ hk 3" JT ønskes kjøpt volvo 740TiC 87mod selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 viss den slangen kommer fra radiatoren så Ja det er den.. Pass på slik at du får luftet skikkelig.. Og kjøp orginal termostat! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MuV Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Har skifta den nå. Kjøpte ikke orginal termostat, noe jeg kanskje burde ha gjort. Den ligger nå på ca 91-92C ved rolig kjøring, ruser jeg den litt så går tempen ned :wonder Men det er vel greit nok... Siter Audi 100 2,3E '91 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Har skifta den nå. Kjøpte ikke orginal termostat, noe jeg kanskje burde ha gjort. Den ligger nå på ca 91-92C ved rolig kjøring, ruser jeg den litt så går tempen ned :wonder Men det er vel greit nok... Tror du burde kjøpt orginal.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MuV Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Hvorfor det? At den ligger mellom 88-92 er vel ikke noe galt. Siter Audi 100 2,3E '91 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Hvorfor det? At den ligger mellom 88-92 er vel ikke noe galt. Av en eller annen grunn varer ikke de uorginale noen stund, har byttet i min to ganger, sist for 3mnd siden, og den lukker ikke riktig nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MuV Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Ok, da så. Får se hva som skjer, og begynner den å kødde får jeg bare bytte igjen happyhappy Siter Audi 100 2,3E '91 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg